“Ik weet waar je woont” 

“Ik sla je verrot als ik je tegenkom”, “vuile roodnek”, “jij woont vast in Noord Korea mafkut”, “rot hier op” ….. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn de krachttermen van die zogenaamde PVV aanhang die zich niet durft te uiten. Althans dat zeggen ze. Ze worden gediscrimeerd beweren ze nu in dagbladen. Wekelijks zie ik ze nu voorbijkomen in dagblad Tubantia en denk dan “zucht je weet anders wel van wanten, je houdt je mond niet dicht op twitter”. Ze voelen zich aangeschoten wild maar is dat wel terecht? 

Ik ben al jaren actief op social media, schrijf stukken, twitter en heb uiteraard een facebook account. Toch valt het niet mee. Sinds een jaar of 10 is de stemming anders. Ok ook ik ben wel es pittig bezig geweest in het aan de kaak stellen van dingen maar schelden komt niet in me op. Ik kan het niet eens en verbaas me dan ook van het verbale geweld uit 1 specifieke hoek, de extreem rechts populistische hoek. Juist diezelfde groep die beweerd dat ze gediscrimeerd worden. Hoe dan? 

Er wordt met nepnieuws gegooid en dat heb je maar te accepteren als echt, journalisten worden uitgescholden, de leiders zijn standaard de ‘corrupte elite’ en Trump het beste wat de wereld is overkomen. Nu met de verkiezingen hier moeten we Trumpiaanse activiteiten tolereren van Wilders? Not! 

Een tijd terug vergeleek ik het met een aantal periodes uit de geschiedenis waaronder WOII, Staling, idd ook Noord Korea maar kreeg maar liefst ruim 690 bedreigingen naar me toegeslingerd van anonieme Wilders fans die door mijn openheid wel meteen ook mijn adres gingen plaatsen. Voor het geval er iemand stoer genoeg was om inderdaad mijn ruiten in te gooien. 

Na dit hoor ik dan dat ze zich niet mogen uiten??? Ik wordt al jaren bedreigd omdat ik het dus niet kan vinden in die extreem rechtste hoek. Nooit gekund ook.. ik begrijp echt niet waar die mensen het vandaan halen, al jaren verzieken ze sociaal media met hun geschreeuw. Moet ik dat dan echt serieus nemen? Jankende PVV aanhangers die nu ook kranten bestoken met een jankverhaal ‘ik mag niets zeggen’??