Minder, minder…. wordt ‘verantwoording afleggen’

Daar zat hij dan, zuurkijkend. De uitspraak horend over wel of geen vervolging. Zuurkijkend zoals we hem kennen. Immers hoe schokkender de uitspraak hoe beter. Het enkele feit dat zijn ‘minder, minder’ in scene is gezet om ons te shockeren doet er niets aan af. Hij roept het, zijn ja knikkers vinden het geweldig.

Dat het haatzaaien is denkt men niet echt over na. Waarom zou je? Dat het best wel rechts is.. och vergeven we hem. Toch?

Toch is het goed dat meneer zijn zin niet krijgt. Geen vervolging. Tis goed dat een politicus zich moet verantwoorden voor haatzaaien dat de grens wordt aangegegeven. Dat het geen circus is zoals men roept. Of erger nog Nazi proces of politiek proces.

Het gekke is nog wel dat dit in de jaren ervoor zeg tot 1997-2001 niet kon dit soort uitspraken. De partij (lees eenmansbeweging) werd uitgehoond. Amper 16 jaar later kan het dus wel. Zorgwekkend. Je onthouden van een mening ook. Wordt niet gepruimd. We zijn weer Nederlanders en zij… ik behoor tot de zij categorie met mijn 30% Made in Holland bloed. Soms hoor je dan “ga terug” ok waar naar toe dan? Ik ben hier geboren. Af en toe baal ik ervan ‘het hier geboren zijn’ zeker nu. Je hoort werkelijk nergens meer bij nu. Niemand heeft een plekje…

En dat door malloot die ‘minder minder’ roept en dat terwijl er geen druppel Marrokaans of Turks bloed door mij vloeit.