‘The Get Down’ ik kan er niet aan wennen…..

Hoewel ik best graag kijk naar een serie of film kijk.

De nieuwe serie over het ontstaan van de HipHop in the Bronx anno 1977 zou episch zijn. Goed in de tijd zitten en prachtig verbeeld3n hoe het begon.

De marketing is goed. Maar ontstijgt Ruhrman het vage Moulin Rouge? 

Nee. Hoezeer ik mijn best ook doe het lukt me niet om 1 episode af te kijken. De intro was me al wat over de top. HipHop of disco? En het 2de deel maakte het nog erger. Serieus 1 aflevering over een krijtje? 

Her en der lees ik ‘je moet even volhouden maar dan heb je ook wat’. Wat ik mis is het verhaal. Een woordkunstenaar die aan de bron van HipHop staat.  Ok leuk maar wanneer begint ie? Seizoen 2? 

Kort gezegd gebeurd er teveel om Ezekiel heen en is het met Ezekiel vooral geneuzel om Shaolin. De muziek prikkelt maar als zelfs hoofdrolspelers in slaap vallen?? Hoe moet het dan verder? Dan wordt het erg twijfelachtig. 

The Get Down zal denk ik niet echt voor het grote publiek zijn. Jammer het verhaal is goed net als de acteurs maar het is zo raar in elkaar gezet. Als er meer ruimte was om het verhaal uit te bouwen zou het een topper zijn. Maar ik verkies liever Vinyl dan dit. Zelfde tijd zelfde plaats met dezelfde verandering van muziek maar dan veel meer ruimte voor de karakters.