AD mobiele providers overtreden alle regels abb+telefoon

Telfort combivoordeel met mobiel abbonnement. Voordeel met alles slechts 1 probleem. De telefoon is stuk. Terug naar de winkel brieven niets helpt. Telefonische toezeggingen. Voor wat? Je kunt je sim niet gebruiken telefoon werkt alleen met een sim van een andere provider nota is 99 euro ipv 35 euro? Huh.

Gebeld ‘sorry we maken er een dispuut van’ idd nooit antwoord gehad wel een brief van ‘preventel’ wanbetaler wtf weer bellen ‘eh eh winkel zegt alleen mw is 6x geweest telefoon werkt niet” ik dus… vernietig de overeenkomst ik betaal geen cent voor troep en wil een nieuwe. Telefoon gekocht. Gisteren contract ontbonden. Telfort kan niets nu deze strakke uitspraak.

Kijk uit het zijn schooiers…

Aanbieders van telefoniediensten overtraden jarenlang de wet door te werken met all-in prijzen, waarin geen uitsplitsing werd gemaakt voor belkosten en de prijs van een telefoon. Dat stelde ConsumentenClaim dit weekeinde naar aanleiding van een uitspraak van de Hoge Raad.

De pakketten zijn in feite leningen voor de toestellen. Doordat telefoonproviders niet hebben verteld voor welk bedrag de consument een lening afsloot, hebben zij de wet overtreden. De Hoge Raad oordeelde dat klanten die kredietovereenkomsten kunnen vernietigen en dat de aanbieders bij inlevering van het toestel alle betaalde kosten voor de telefoon moeten terugbetalen. 

Onderzoek
ConsumentenClaim onderzoekt nog op welke telefoonabonnementen de uitspraak van toepassing is en welke klantgroepen daar nog meer van kunnen profiteren. 

De belangenbehartiger noemde in zijn persbericht KPN, Vodafone en T-Mobile en stelde dat de Nederlandse marktleider ,,nog steeds” geen kosten van de telefoons vermeld in zijn aanbiedingen van abonnementen. Een woordvoerster van KPN liet zondag weten dat het concern de uitspraak van de Hoge Raad bestudeert.