Vliegramp veranderd van ramp in opzettelijke crash

OPZET
Eigenlijk is dit een draai van 360 graden. Ongelooflijj. Opzettelijk ruim 150 mensen de dood in jagen. Je kunt je er niets bij voorstellen en toch is hrt gebeurd.

Wat gaat er om in het hoofd van iemand om dit te doen? Het biet bestaande maagdenparadijs? Een psychose? Haat? We zullen er nooit achterkomen omdat de dader dood is bewust omdat hjj ervoor koos. De rest echter niet……….


image

Het onderzoek naar de vliegramp in Frankrijk is veranderd in een moordonderzoek. Volgens het Franse OM lijkt het erop dat de copiloot erop uit was ‘het vliegtuig te vernietigen’.
Dat is bekend geworden op een persconferentie van het Openbaar Ministerie in Marseille. Uit gegevens van de zwarte doos blijkt dat de copiloot, de 28-jarige Andreas Lubitz uit Duitsland, alleen in de cockpit zat op het moment dat de vliegramp met het toestel van Germanwings zich voltrok. Lubitz was bij kennis tot aan het moment van de crash.

Gillen gehoord vlak voor de crash (RTL nieuws app)

image

Gedurende de eerste 20 minuten van de vlucht is er een gewoon gesprek tussen de piloten. De commandant vraagt de copiloot om het roer over te nemen.

Het AD

image

De copiloot van het Germanwings-toestel heeft het vliegtuig moedwillig laten dalen. Dat werd vanmiddag bekend gemaakt op een persconferentie van het onderzoeksteam. Het is nog onduidelijk waarom de copiloot dat deed. De copiloot heet Andreas Lubitz en is 28 jaar oud. De Franse openbaar aanklager is niet op de hoogte van de religie van de man, maar denkt ook niet dat er in die richting gezocht moet worden, vertelde hij tijdens de persconferentie.

Tijdens de persconferentie werd duidelijk dat de copiloot alleen in de cockpit zat, ten tijde van de crash. Het onderzoeksteam heeft de laatste 30 minuten van de voice recorder integraal beluisterd. In de eerste 20 minuten van die tape wordt op normale wijze gecommuniceerd, vertelt de openbaar aanklager. ,,Ze spreken vrolijk en vriendschappelijk met elkaar.”
image

De gezagvoerder begint aan een checklist voor de landing in Düsseldorf. Vlak daarna verlaat hij de cockpit en blijft copiloot Andreas Lubitz alleen achter in de cockpit. Op dat moment veranderde alles, vertelt de aanklager. ,,De copiloot heeft aan de knoppen van het toestel gezeten. Hij schakelde de automatische piloot uit en heeft de daling ingezet.”

De gezagvoerder wilde op dat moment weer naar binnen en bonsde op de deur. ,,De copiloot reageerde daar niet op. Het is wel duidelijk hoorbaar dat hij ademt, dus hij was in leven.”

Geen mayday
Ook op de luchtverkeersleiding reageert Lubitz niet: ,,Er zijn meerdere verzoeken gedaan om contact op te nemen, maar hij heeft ze allemaal genegeerd. Ook door de piloot zelf is geen noodsingaal afgegeven. Geen mayday.”

Vlak voor het toestel de grond raakt gaat een alarm af in het toestel. In de cockpit wordt het signaal ‘pull up’ gegeven. Dat gebeurt niet en in het toestel hoor je een eerste klap. Op het laatste moment van de opname is ook te horen hoe passagiers schreeuwen. ,,Waarschijnlijk is het toestel eerst op een richel gekomen.” Daarna is de Airbus waarschijnlijk over een bergrand gegleden.

image

Geen enkele reactie
Op het moment dat de commandant de cockpit verlaat, zet Lubitz de automatische piloot uit en drukt hij de knop in om de daling in te zetten. Verschillende keren heeft de commandant geprobeerd contact te zoeken met de copiloot, maar die antwoordt op geen enkel moment. De gezagvoerder bonsde op de deur en liet het alarm in de cockpit loeien.

Bron:AFP/AD/RTL/FACEBOOK