Miranda Custic-Schellingerhout “De ervaring met uit het leven”

Door Miranda. Haar eigen ervaring uit onze maatschappij nu.

Mijn moeder had jaren geleden al angst voor de Islam omdat ze op de radio had gehoord hoe gasten uit de Schilderswijk (waar haar ouders ooit woonden) riepen dat ze ons zouden overnemen. Toen was er nog niets aan de hand. Mijn vader zei altijd. Ik moet de verhuur er later bij hebben want er zal later niets meer van mn pensioen overblijven.

Als ik vandaag de Telegraaf lees. Een vorstelijk bedrag wordt verhoogd. Ouderen en studenten zijn de pisang. Dan ben ik nog niet eens bij het buitenlandse nieuws aangekomen. Ik denk dat de pil van Drion dadelijk standaard vergoed gaat worden om ouderen zo snel mogelijk uit de zorg te krijgen. Maar…We laten wel 68 000 vluchtelingen per jaar binnen. Kom maar binnen met je schip en ga lekker met je uitkering in de vroegere verzorgingshuizen zitten.

Alleen de vraag hoe gaat de toekomst er nu uitzien. Mijn ouders hebben toen gelijk gehad. Als studenten niet meer kunnen studeren omdat het onbetaalbaar wordt. Hoe kan een economie draaien op volk dat nooit de taal heeft leren spreken en ook nooit heeft gewerkt. Een simpele rekensom laat al snel zien dat zij zich veel meer vermenigvuldigen dan een Westers persoon. Wie betaalt dan al die uitkeringen? De Koning?