Nieuwsbrief Connie Harkema

Twee exposities en een nieuwe werkruimte

Voor mij is 2014 heel mooi begonnen. Ik ben van start gegaan in mijn spiksplinternieuwe werk- en expositieruimte “De Harkalerie”. Iedereen die belangstelling heeft voor mijn werk is hier van harte welkom.

 

Bekijk je mijn werk liever op een andere locatie, dan kun je daarvoor het eerste halfjaar ook terecht in NH Hotel Schiphol Airport en op 26 januari in Hal 4.1. in Rotterdam.

Verder staat deze nieuwsbrief vol met andere nieuwtjes en natuurlijk is er de agenda.

Veel leesplezier en hopelijk tot ziens,

Connie Harkema

beeldend woordkunstenaar

voor een eerlijke tekst en een kleurrijk beeld

 

Werk- en expositieruimte “De Harkalerie”

 

De nieuwe “Harkalerie”, zoals ik mijn werk- en expositieruimte noem, is een feit. Deze is vanaf nu gevestigd in Hekendorp, wat overigens niet betekent dat je mijn werk niet meer in het Friese Warns kunt bekijken. Wanneer je een bepaald kunstwerk of boek, of ansichtkaarten op het oog hebt, kan ik ze op verzoek daar naartoe meenemen.
Zoals gezegd bestaat de “Harkalerie” uit een werkruimte, waar tevens een overzicht hangt van de verschillende schilderstijlen die ik in de loop der jaren heb doorlopen.

en een expositieruimte met recent werk:

Omdat veel van het recente werk voor lange tijd in NH Hotel Schiphol Airport hangt, is de expositieruimte nog lang niet vol. Genoeg uitdaging om aan de slag te gaan dus. Een nieuw jaar, een nieuwe locatie, een nieuw begin!

Een bezoek aan de “Harkalerie” is op afspraak. Mailadres: connie.harkema@gmail.com

Regionale Kunstdag Rotterdam

2003 Frankrijk en Spanje

Op zondag 26 januari 2014 neem ik met de twee onderstaande werken deel aan de Regionale Kunstdag in Rotterdam.
Het bovenste werk is tevens opgenomen in de Kunst Kalender 2014 (www.kunstkalender2014.nl).

Rome, uit de serie Stadssonnetten

Sneek, uit de serie Friese Elf Steden

Locatie en openingstijden

 

Hal 4.1 Watertorenweg 200 3063 HA Rotterdam

(dit is naast de oudste watertoren van Nederland (1874))

 

De Kunstdag is geopend van 13.00 uur tot 17.30 uur.

 

Tijdens de Regionale Kunstdag kunnen bezoekers hun waardering voor de geëxposeerde kunstwerken aangeven en daarmee mede bepalen welke kunstenaars gelegenheid krijgen zich tijdens de Nationale Kunstdagen 2014 te presenteren.

Expositie NH Schiphol Airport
In november heeft BooART Kunstbemiddeling mijn schilderijen verplaatst van Hotel NH Conference Centre Leeuwenhorst- Noordwijkerhout naar NH Schiphol Airport.

Nog meer dan voorheen ligt de nadruk bij Schiphol Airport op de wisselwerking tussen tekst en beeld. Bij praktisch alle schilderijen hangt een bijpassend gedicht of een tekstfragment uit een van mijn boeken.

\

Eigenaar van BooART, Paul de Graaf, heeft er direct daarna een mooie fotoreportage van gemaakt, onder de noemer KUNST & LITERATUUR:

https://www.facebook.com/booartkunstbemiddeling/posts/520378381391852

Iedereen is van harte welkom om een kijkje te komen nemen. Het adres is:

Kruisweg 495

2132 NA Hoofddorp

Een artikel over deze expositie vind je op Meer Business Regionaal Zakenplatform:

http://haarlemmermeer.meerbusiness.nl/news_detail.aspx?news_id=1897

 

Kunstkalender

 

Kunstenaars uit Nederland, België en Duitsland maakten samen twee jaar op rij de KunstKalender 2013 en 2014. Een van die kunstenaars was ik. Over de totstandkoming ontwierp initiatiefnemer Jeroen Steen een procesboekje, zie http://issuu.com/jeroensteen/docs/boek

 

Boekpresentatie goed bezocht

 

De boekpresentatie van “Vingers als kwasten”, de biografie die ik van kunstschilder/dichter Marc C. Slootjes heb gemaakt, is  goed bezocht. De gezellige bijeenkomst vond plaats bij Sunpro Zonwering in Haastrecht.

Het boek is goed ontvangen en heeft zelfs al vijf sterren gekregen, zoals te lezen valt in dit review:

Vijf sterren voor “Vingers als kwasten”

Vingers als kwasten, kunstboek/biografie

Auteur: Connie Harkema

Uitgave: Brave New Books

ISBN: 9789402110661

Omvang: 147 pag.

Prijs: € 34,99

 

Cursus poëzie

In tegenstelling tot eerdere berichten zal ik voorlopig de cursisten van de door mij ontwikkelde cursus Poëzie Schrijven nog een tijdje blijven begeleiden.

Een kennismaking met een van hen: C. Wijngaards-Kok

Zij maakte onder andere een gedicht bij dit schilderij van mij:

 

Lees dit en een ander gedicht op Twee gedichten van cursist Poezie Schrijven

Meer informatie over deze cursus, inclusief een inhoudsopgave en een voorbeeldles vind je op:

http://www.laudius.nl/…/cursussen/poezie-schrijven.html

Tot slot nog een hartverwarmende reactie van een andere cursist:

 

Aangezien ik eerst een tijdje op de opgaven wil ‘kauwen’ (tijdens het uitmesten of iets dergelijks), en er dan een hele dag voor uittrek om ze uit te werken, maar die dag soms wat lastig te vinden is, load ik het huiswerk een tikkeltje onregelmatig up. Zo’n hele dag aan de opgaven werken, vind ik uitermate geweldig fantastisch leuk! Een cadeautje, eigenlijk. Kortom: dankjewel😀.

 

Voortgang projecten

 

Een opsomming van de vorderingen van de projecten die ik momenteel onder handen heb.

 

Reisblogs

 

Er zijn weer aanvullingen op mijn nieuwe blog over de rondreis door en om Spanje:

http://connierondreisharkema.blogspot.nl/

 

Ik heb informatie en foto’s toegevoegd over:

 

SPANJE Dag 38 en 39 Córdoba

SPANJE Dag 40 en 41 Santa Elena en Valdepenas

SPANJE Dag 42 Consuegra

SPANJE Dag 43 Aranjuez

De Friese elfsteden

De fotoreportages op de blog http://harkemaconnie-friese-elf-steden.blogspot.nl/

aangevuld met een schilderij over Franeker.

Spannende roman “Boerenbedrog”

Boerenbedrog

“Boerenbedrog” heeft een mooie voorkant gekregen en verschijnt al binnenkort.

 

Om potentiële lezers nu alvast voor het boek te enthousiasmeren en andere schrijvers te inspireren heb ik mijn blog http://harkemaconnie.blogspot.nl/ onlangs aangevuld met twee nieuwe items:

 

De cover en achterflaptekst zijn klaar!

Drukproefcontrole en fondslijst

 

Agenda

 

Tot en met juli 2014

Gezamenlijke expositie NH Schiphol Airport, Kruisweg 495 te Hoofddorp.

 

Op zondag 26 januari  neem ik met twee werken deel aan de Regionale Kunstdag in Rotterdam. Geopend van 13.00 tot 17.30 uur. Locatie Hal 4.1, Watertorenweg 200, 3063 HA Rotterdam.

 

Woensdag 29 oktober tot en met zaterdag 1 november:

gezamenlijke expositie met leden van “Kunstkring Binnenkijken” in de Agnietenkapel, Nieuwe Markt 100, Gouda

 

Doorlopend

en op aanvraag: Reizende Expositie ‘Woordbeeldig’, een PowerPoint-presentatie over de ontwikkeling in mijn werk, in combinatie met verhalen en gedichten. Voor een voorproefje zie de dagboekfragmenten op: http://www.kunstenmarketing.nl/category/dagboeken/harkemaaksels/

 

Contact

 

Voor nadere informatie verwijs ik naar:

 

http://www.blogger.com/profile/12042495070890004986

http://www.flickr.com/photos/78956192@N03/

www.todio.nl/Connie

 

De nieuwste berichtjes vind je op:

 

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002148662167

http://www.linkedin.com/pub/connie-harkema/17/b54/244

https://twitter.com/ConnieHarkema