The voice kids een grote hit op tv

The Voice of Holland of het nu de kids zijn of de volwassenen het blijft een programma die miljoenen mensen aan de buis kluistert en waar bijna iedereen het over heeft.

Sinds een paar weken na een fantastisch goed seizoen volwassenen zijn de kids nu aan de beurt en hoewel ik normaal pas begin te bloggen bij de battles begin ik wat eerder.

Waarom? Na Amira die Hollands got Talent won met overmacht met haar prachtige operastem zitten ook in deze serie jonge talenten te zingen en te performen waar je werkelijk verbaast over bent. We hebben in dit land ontzettend veel talent dat is wel duidelijk van jong tot oud. We mogen dan veel talentenjachten hebben en zeggen dat het wel een keer genoeg is maar we blijven kijken maar ons vooral verbazen. Ons land is groot in talent op het gebied van muziek, zingen, dansen en kunst en dat is best bijzonder.

Elke week verbaas ik mij weer over het aanbod en tal van mensen met mij. Ook de media buigt zich erover, hele discussies komen voorbij over de kinderen of ze het zelf willen of dat er druk achter zit. Velen vragen zich af waar ze die talenten vandaan halen en hoe de screening is. Ook is er al een heftige discussie geweest om kinderen met musical en opera stemmen op te nemen in dit programma. Vraag is dan welke coach erbij moet.

Feit is dat wij straks met een paar miljoen mensen weer gaan zien wat RTL ons geeft, welke talenten er zich melden en wie er gekozen worden in de teams van Angela, Marco of Nick en Simon. Wie gaat ons het meeste verassen?

Gelukkig kunnen we op YouTube RTL XL, Lounge alles rustig terug kijken en dat is maar goed ook want er is veel te zien.

Waarom toch een blog over de blind auditions? Om even een inkijk te geven in het concept, als de stoelen niet draaien gaat het talent niet door en niets is eerlijker dan een kind. En dan de gesprekken tussen de coaches het is altijd prachtig om te zien. De oudste die mee mag doen is 14 jaar oud, ze krijgen een CD een studiebeurs ter waarden van 10.000 Euro en dat is toch mooi meegenomen. En in deze afleveringen zie je goed dat er al veel kinderen gescout en getest zijn alvorens ze naar de auditie mogen.

We beginnen met een “wonderkind” 13 jaar oud, op piano heeft ze al veel concoursen gedaan, dat kan ze nu de combi met zang. Dit is categorie Julia die de volwassen versie won, deze jongedame komt er zeer zeker wel en ja hoor daar komen de coaches wie oh wie gaat ze kiezen om zich verder te ontwikkelen? Pip Angela kent haar dat is leuk want ze is niet gedraaid voor Pip. Prachtige auditie. Pip gaat in het team van Marco. Goede keuze denk ik. Mooi.

De app laat ik voor wat het is🙂 We krijgen iedere keer van die leuke filmpjes te zien over hoe de kinderen uitgekozen worden en verrast worden. Die opzet is mooi. Dit is wel erg leuk, dure vaas zegt men tegen een klas en en Wiet is op die manier erachter gekomen dat ie meedoet aan The Voice, goed om te zien dat er dus een voorselectie is.

Romy verast iedereen door gewoon mee te doen en het tot een auditie te schoppen, dat is wel heel erg leuk zo zie je dat een kind echt niet altijd gepushed wordt. Waarom dat zo belangrijk is blijkt uit het feit dat een ongedwongen kind dat doet wat het graag wil ver komt.

Wat nu vooral goed te horen is wat zenuwen doen met een kind, doorgaan met zingen, knallen maar ja de coaches moeten wel draaien, hoe het publiek ook schreeuwt het is niet gelukt helaas voor Wiet. Jammer ik had het em wel gegund.

Romy die niemand vertelde dat ze mee ging doen, die nog nooit liet horen dat ze kon zingen, ik moet eerlijk zijn en zeg op mijn beurt, leuk gedaan maar Wiet is stukken beter dus volgende keer beter. Oef er wordt toch gedraaid, ik ben benieuwd in de battles hoe ver ze gaat komen.

De box dit is leuk niemand ziet je, alleen je stem is te horen de coach kan nergens op af gaan. Meestal zitten er goede talenten in die box en jawel hoor Marco draait en hoort het talent in de stem. Maar wie zit er in de box? We gaan het zien nu wie er in de box zit. Mooi dit, komt er een kleine uit van 10 jaar die absoluut niet verlegen is.

Dit was een leuke auditie maar voor mij niet boeiend genoeg, en dan ga ik iets anders doen dus ik verwacht dat ze me gaat verassen in de battles.

Nu krijgen we weer een musical talentje en daar moet men toch iets mee doen denk ik een andere coach erbij omdat dit een andere discipline van zingen en performen is. Gelukkig kan ze niet in een orkestbak vallen maar je hoort wel het verschil in zang nu met de rest van de crew die al is geweest, goed geschoold in stem en men draait niet, waarom? De jury kan dit niet coachen mijn mening. VOICE ANDER JURYLID ERBIJ!!!!!!!!!! Ja hoor te vroeg nee dat is het niet er moet iemand bij die dit wel kan.

Melissa, 12 jaar wat gaat zij doen, wat laat ze ons zien, ze heeft zangles gehad van Pearl Jozefszoon oef dat is erg mooi. Wat een kadootje dit een auditie shirt en eeuwige roem ongeacht of ze doorgaat of niet. Dit vergeet ze nooit meer. Ze maakt het zichzelf niet gemakkelijk met dit nummer, klein beetje zenuwachtig en wham daar knalt ze doorheen nu, draai die stoelen  maar om en ga hier maar mee aan het werk er zit potentie in maar ja ie ben ik. Kom op nu druk en geef dit meisje een kans een moeilijk nummer om te doen ze krijgt em van Angela pffffffff

Rianne laat wel even wat horen zeg, zo dit is echt mooi zeg. Dit raakt en komt meteen binnen, geef dit meisje een kans kom op. Dit is echt heel mooi, zacht, diep, raakt je en yes Marco drukt mooi ze hoort in de battles thuis goed hoor. Genieten.

En weer een leuk filmpje die bij een hockey wedstrijd is en door Fatima krijgt ze een envelop dat ze geselecteerd is voor de blind autitions. Leuk idee om het zo. Ilse laat even zien hoe fotogeniek ze is die zit met een halve klas binnen te wachten tot ze op mag komen. Passie want ze blijft maar zingen de hele dag door en zingt Afscheid van Volumia en intussen is onze Ilse erg nerveus. Je hoort de zenuwen maar ook de potentie van het meisje ze geeft alles wat ze heeft, je ziet dat ze geniet en dat ze het verdiend om door te gaan tis denk ik de mooiste auditie tot nu toe erg mooi hoor. Zo Nick en Simon goede verstandige keuze dit.

Ons hockey meisje gaat het denk ik net niet redden of toch wel, zingt leuk maar ik mis iets.

Ah Bodi hebben we de hele week al gezien gaat ie door? Zoveel jongens hebben we niet in de show he, dit zou wat zijn ik ben erg benieuwd naar zijn hele auditie. Ach wat een lief kereltje die mama mist en hij gaat voor haar zingen, ze overleed toen hij 4 jaar oud was. 10 jaar oud nog maar en muziek is zijn alles, kom op zet em op knallen maar make our day. Oef hij maakt het zich niet gemakkelijk zeg, moeilijk nummer en begint heel erg goed zeg. Mooi die maag door van mij niet nadenken drukken en meenemen naar de battle. Prachtig 10 jaar en mama keek toe vanaf een wolkje en zag dat het goed was.

Dan de laatste van vandaag de knaller? Een nummer van Cher wordt het, wat gaan we horen ze bewaren het beste als laatste en ze wil Marco als coach, Nick en Simon vindt ze apart wat heerlijk dit meisje zo eerlijk. Dit is echt mooi, zo we gaan het zien nu en hopen dat ze Marco als coach krijgt dan he. Even een diepe zucht en ik zeg ja hoor wowowowowowow wat een stem is dit zeg. Wow wat mooi, de winnaar???? Ze wint of wordt top 3 wow dit is echt te gek ik ben helemaal ontroerd geraakt.

2 gedachtes over “The voice kids een grote hit op tv

  1. Het zou zeker slim zijn, vanwege het vele jonge talent, dat er ook een jurylid bij kan komen die verstand heeft van andere muziek stromen zoals opera en operette. Groot voorbeeld zoals Amira inderdaad dit heel natuurlijk kon zingen. Dit soort talent moet ook een kans krijgen. We zijn inmiddels weer begonnen met de The Voice Kids!

Reacties zijn gesloten.