The Voice of Holland, live show 2 wie blijven er voor de ECHTE shows.

De besten van vanavond Nicole Bus en Julia (Trijntje en Marco)

Vorige week hadden we een prachtige uitzending maar wel een met een rouwrandje. Een randje wat niet kan simpelweg omdat techniek dan wel eens uit mag vallen of zijn werk niet goed doet maar het mag niet ten koste gaan van goede kandidaten. En hoewel the Voice liever niet heeft dat ik er over schrijf doe ik het helaas toch, sorry. Maar hier gaat eerlijkheid en rechtvaardigheid boven alles. Bovendien schreef het AD wie doorging ze kregen gelijk en schrijven ze weer wie doorgaan. Krijgen ze gelijk? Nergens lees je duidelijk “wij voorspellen dit” maar juist “zij gaan door”. Het geeft te denken toch?

The Voice de naam zegt het al gaat om DE STEM en vorige week ging het bij de groep van Ali B mis en goed ook, de beelden zijn op RTL XL niet terug te vinden, niet op YouTube en bij Live for you werd het zondag gelukkig even aangehaald aan het begin van de show, maar helaas ook die beelden zijn niet te vinden waarom? De stemcomputer was in de war, de techniek staat voor niets maar Y werd J en zo gebeurde er iets wat niemand voor mogelijk hield. Met 60% van de stemmen ging iemand naar huis die dus door is.

Het AD schreef vorige week en vandaag een stuk in de modus, het is al bekend wie er doorgaat. Ik zat wel even raar te kijken om eerlijk te zijn las de stukken en vooral vanmorgen viel mij weer op dat er nergens bij staat dat het om een voorspelling gaat. Het lijkt alsof al bekend is wie er doorgaat. Vorige week ging het technisch mis met de uitkomst van het AD als gevolg. Gebeurd dat vanavond weer? Opvallend is het wel.

 

Er is veel gepraat en het eindgesprek leverde op, zie twitter @believeartmusic het zou liggen aan de muziekkeuze Valerie van Amy Winehouse, ik geloof haar beste song ooit en in de top 10 van de beste songs ooit. Zal wel aan mij liggen maar het is een zwak excuus. Yuli gaan we hier op het blog terugzien en hoe! Maak je borst maar nat, die komt er wel.

Ik doe een gok hierboven, ik zeg dat beide dames doorgaan, of het zo is zullen we straks gaan zien in de liveshow waarna er nog 16 overblijven en dan tellen we af naar de winnaar. Waarom kies ik voor beide dames? Omdat dit de sterkste battle was tot nog toe. En omdat het Ad zegt dat Cheyenne niet doorgaat.

We gaan het zo beleven over een goed uur begint het en zal ik zoals jullie weten mijn commentaar geven. Maar het mooiste is wel wat er vooraf gebeurd op social media. Er zijn zoveel mensen druk met the Voice, de liefhebbers, de coaches die de laatste puntjes op de i zetten, de kandidaten die bloednerveus zijn, hun vrienden, familie. Alles wordt in stelling gebracht om ervoor te zorgen dat hun kandidaat doorgaat. En de afvallers, weet dat je op een mooie manier afscheid neemt. Je mag live laten zien wat je waard bent ga ervoor!!!

Zo zag het er vorige week uit backstage dat is ook een beleving op zich. Maar nu gaan we on stage. Een spetterende opening met Armin van Buuren, wat willen we nog meer? Het is in principe ook een soort van finale voor de laatste kandidaten die zich moeten bewijzen om mee te mogen doen.

Net als vorige week per coach 4 kandidaten die zich moeten bewijzen. Deze week begint Trijntje. Toi toi toi.

Met een schitterend soulnummer wordt de show geopend door Steffen, kippenvel meer zeg ik er niet over. Echt prachtig gezongen en een perfecte keuze bij deze stem. Als je van soul muziek houdt dan kun je niet anders zeggen dan dat dit echt perfect gezongen is. Succes Steffen. Ik ga niet zeggen massaal de sms gebruiken we weten nog niet hoe het gaat met een storing ik wacht deze rond even af.

Sanne, de jonge Anouk die alles kan. Ondanks haar jonge leeftijd komt ze sterk op en weet goed hoe ze het nummer moet brengen. Ik ben echter bang dat de keuze niet de juiste is. Sanne gun je het om door te gaan maar ik twijfel met dit nummer niet om haar talent.

Nou mijn app werkt voor geen meter de enigste die klopt is Matt….. Handig als het zo met de sms ook gaat, wat vorige week al gebeurde pas je toch meteen.

Matt dan, die ons alles mooi te pakken had, je verwacht een neger met zijn stem en krijgt een Engelsman met rood haar, houdt ie zich staande? Hij zingt verkeerd, boven in zijn keel, dat geeft gehijg op dat is niet zo heel erg lekker om te horen jammer omdat zijn stem wel erg mooi is. Dit nummer ken ik niet maar hij brengt het wel mooi. De muziek is ook te hard, laat Matt aub niet het slachtoffer worden van weer technische fouten. VOICE VERDORIE WERK DAAR AAN!!!!!!!!!

Nicole staat ook in mijn keuze mijn team maar ja de app. Hoe gaat ze het doen, knalt ze de techniek omver? Blaast ze gewoon door? Ja dus, gelukkig, Nicole denkt bekijk het this is me, here I am. Die gaat door zo niet dan is er iets goed fout aan deze serie van the Voice. Als een ras entertainer staat ze op het podium, zweept het publiek op, zingt fantastisch een echte artiest. Proficiat meid!

Trijntje heeft het erop zitten, hop naar de redroom. Steffen, prachtig, Nicole verpletterend, Matt last van de techniek, Sanne shit liedje verdorie meid………………. Maar helaas 2 gaan er door, meer niet wie oh wie. De coaches Nicole, de meeste artiest, compleet, mooie complimenten. Ok this is it, door is Steffen met de sms, Trijntje moet nu de juiste keuze maken, ok Trijnte tis Nicole of een boycot.

Voor Hector an American fan, RTL XL app has the entire show, and believe me Hector, we had more good talents here who dit not made it.

Dan nu het team van Ali B en jongens ik ga door er komt geen boycot Nicole is door. We beginnen met Jennifer een talent uit Amerika en favoriet om hoog te eindigen. Wat begint ze ontzettend sterk, die belichting groen, zwart wit wat is dit mooi in elkaar gezet. Complimenten en wat een performance. Jennifer you are going to the next round if not…. then you have got a great career ahead of you.

Collin dan jong alleskunner, maar kan hij dit ook nu al aan met zijn leeftijd? Ali zegt het mooi, het kan alle kanten op gaan we gaan het zien nu. Leuk, aardig, redelijk krachtig maar als ik eerlijk ben zeg ik nee, wacht nog even een paar jaar om te groeien. Nog net niet klaar voor het grote werk. Muziek is weer te hard he, en dat is hetgeen enkele kandidaten later op gaat breken. Zij die geen ervaring hebben gaan het zo niet redden. Maar wat gaan de meiden doen met dit koppie? Ik vrees dat we effe verder moeten met hem maar heb mijn eigen bedenkingen.

Dan krijgen we nu een echte muzikant, Annika die als heeft laten zien wat ze kan in de battle, in de auditie en steeds blijft verassen. Qua performance denk je hier van ok dit is The Voice materiaal om door te gaan, ze zingt met gemak over de muziek heen en daar gaat het om. Ze mag van mij door, heerlijke stem om naar te luisteren en prachtige show, ze speelt met het publiek. Ze speelt met de camera, this is it die moet door. Schitterend. Ali is terecht blij maar ALI ik ben boos op je verdomme je had Yuli mee moeten nemen vorige week.

En dan Imelda, wat laat zij ons zien, Ali je hebt een team vandaag oh man dat wordt een pittige keuze om te kiezen. 3 mogen er door, de meiden sorry Collin. Ok lets watch Imelda. Die komt op alsof ze effe op wereldtournee gaat, wat een power zeg. Zang arme band die wordt weggezongen nu. Nu is het dus andersom, de band kan haar nie bijbenen. YES zegt mijn muzikale hart. Mijn keuze Imelda en Jennifer stop maar tis klaar hoor.

Wie gaan er door, als het aan mij ligt Imelda en Jennifer. Maar wie ben ik, we zitten met de SMS met voorkennis in het AD, staat ze overigens bij met Annika. 3 zijn het waard om door te gaan maar Annika is dan net de mindere en moet je lezen wat ik schrijf net de mindere van 3 kanjers. Komt ie, wat vindt de jury, Ilse Annika omdat publiek voor Jennifer gaat, Marco kiest haar ook, en ook Trijntje, sms wordt Collin zoals ik al had verwacht de meiden, domme zet, dit gaat niets worden die gaat er volgende week uit. Ali krijgt het lastig nu. Oef Jennifer gaat door. Die kan nog even door maar toch, Ali je gaat iet redden verder met the Voice met je kandidaten.

Team Ilse nu. Mitchel met Lady van Lionel Richie die er meteen zijn eigen nummer van maakt op een prachtige manier. hier en daar hoor je even wat zenuwen maar hij zingt sterk,  ingetogen, gedurfd. Moeilijk nummer. Toch laat hij me teveel gaatjes vallen af en toe jammer. Ilse legt uit dat hij ziek is, dan zeg ik petje af respect. Een huilende coach oef.

Cheyenne, die deed dus die perfecte battle met Nicole en dat was een powerbattle. Hoe gaat ze het doen? Volgens het AD haalt ze het niet. Keuze van de muziek dan? Toch zingt ze goed hoor, mooie show, maar er zit meer in, kom op Cheyenne knal het eruit. Ze laat het achterste niet zien, en dat kan inderdaad stemmen kosten. Maar ze brengt het mooi maar is het genoeg?

Darren, eh hier kan ik niets mee, vindt dit een geweldig nummer maar niet door hem en zeker niet zo. NEXT.

Lizzy schrikt even van de trap kennelijk toch blijft ze overeind en zingt het lied goed, sterk en krachtig. Doorsnee kandidaat, tis niet slecht maar zeker niet de beste kandidaat. Toch denk ik dat er meer in zit, geeft een sterk optreden en groeit in het lied. Mooie gedaan.

Wie gaan er door, ik denk dat Ilse Mitchel meeneemt en publiek? Oef de tieners, ik vrees voor de tieners. Tsja, ok wie gaat er nog meer mee. Ik zie de meisjes namelijk kiezen voor Darren, Lizzy of Cheyenne. De coaches, Cheyenne voor Marco en Mitchel (kan ik mee leven om eerlijk te zijn en ik hoop dat het wat wordt) Trijntje gaat mee met Marco en mij dus, Ali kiest Mitchel en Cheyenne. Please GOD tieners geen DARREN……… Ok Mitchel sms God bestaat, de hemel zijn dank nu Cheyenne nog als het kan dus AD dan zit je mis met je achtergrond info en ik goed. AD ik win het van jullie, THE VOICE MIJN APP VERDORIE HEB ZE ALLEMAAL GOED TOT NU TOE!!!!!!

Marco het laatste team.

Wow, dit swingt de pan uit doet ze erg goed, ervaren, lef, gewaagd wordt hier de tent op de kop gezet. Ervaring je ziet het weer bij Gerrie neemt je mee naar het volgende level. Erg mooi en goed gedaan. Iemand die band verteld hoe je moet zingen en over de band heen knalt prachtig gedaan. Ja die mag door.

Dan gaan we nu luisteren naar Grant die ook behoorlijk wat ervaring mee neemt en er staat of hij het elke dag doet. Zijn auditie was er ook op gericht om door te breken, of hij het redt naast het vuurwerk van net en vorige week weet ik niet maar dit is wel erg goed. Marco complimenten voor het werk dat je deze week heb verricht zeg. Klasse optreden. Grant zal een kwestie van publiekskeuze worden. Ik ben het niet eens met Marco over de timing in deze, dat heeft ie mis, Grant mist geen noot het wordt een keuze van het publiek.

Dan krijgen we nu een toppertje die knalt hoor, wow wat is dit, dit is zingen zeg dit is echt geweldig. Julia jij mag blijven…………… kippenvel dit is wat een zangeres moet doen, performen, je inpakken en knallen. Heerlijk dit is genieten. Marco noemt haar een andere categorie inderdaad, dit is het. Punt.

En dan nu de laatste van vanavond, de Braziliaanse topper aldaar, is het hier ook, ze scoorde tot nu toe goed. Fantine, ok meid je zet een mooie show neer maar net niet. Je neemt het op tegen op Gerrie en Julia. Daar past niets tussen. Mooie einde van een prachtig avontuur, jij komt er wel hier en anders heb je Brasil nog.

Ok wie gaan er door, wie kiest het publiek, sms, Julia met overmacht? En dan de coaches? Julia dat staat vast met Gerrie?

2 gedachtes over “The Voice of Holland, live show 2 wie blijven er voor de ECHTE shows.

  1. Een mooie, verrassende, zeer bijzondere avond beleeft met de The Voice of Holland.
    Het geluid was stukken beter dan vorige week. Op mijn dolby surround klonk het als engeltjes die aan het zingen waren. Het blog hierboven geef ik een 10 zó is het en niet anders! Goed verwoord, mijn complimenten!

Reacties zijn gesloten.