The voice de eerste liveshows, today it is happening!

Yuli Minguel, 10 jaar geleden eigenlijk 11 jaar geleden was ze opeens daar, in Idols de eerste serie en knalde over het podium. In 2010 deed ze mee aan the X Factor in Engeland en haalde net als bij Idols niet de liveshows om die ene opmerking, the looks. Jerney Kaagman zei het toen, in 2010 hoorde ze het weer maar waar gaat het om, the looks of the Voice? Wellicht is het daarom wel dat dit programma een Emmy heeft gewonnen. Het gaat om the Voice van iemand en kijk eens naar boven en naar beneden. Yuli die even Nina Simone neerzet of het niets is.

Ik ben dan ook erg trots op het feit dat ik haar mag interviewen en we haar verhaal binnenkort hier kunnen lezen. Maar eerst de liveshow vandaag. En nu zit ze er wel bij. Waarom, omdat ze al met Esmee Denters optrad en Justin Timberlake of omdat ze The Voice heeft. Voor mij is het duidelijk op twitter bij @believeartmusic is het ook niet zo ingewikkeld om te zien met wie er gepraat wordt, gegeind wordt maar wie vooral net als mij en Sylvana een soulsister is. We troffen elkaar aldaar en kwamen erachter dat we dezelfde voorkeur voor muziek hebben, soul, blues, het moet uit het hart komen. En ik hoop dan ook van harte dan the Voice wint en niet iemand die zijn koppie mee heeft leuk kan zingen maar je later niet meer ziet.

En dit seizoen wordt het moeilijk voor de coaches maar ook voor ons het publiek oef ze erg goed de kandidaten, we hebben een Battle aflevering gezien waarbij je je afvraagt waarom er kandidaten door zijn gegaan en 2 waren het van het scherm af spetterde en vanavond staat de eerste live show gepland met Yuli, Nicole, Coosje, Cheyenne. Talent, veel talent dit keer, moge de beste winnen zeggen we dan ook al heb je een voorkeur voor een persoon.

Stay tuned voor het live verslag straks.

Bij het opstarten van de App zie je een leuke verassing, je punten, die kloppen niet verder kun je gebeld worden door Winston als je dat wilt, de wall bekijken en backstage meekijken. Leuke en interactief je kunt zelfs stemmen via de app ook handig. Alleen dat punten jatten vindt ik persoonlijk minder. Via het weekspel kun je kiezen welk team je wilt uit de kandidaten die meedoen aan de live shows. 6 mensen zitten er in mijn team wie dat zijn? Volg @believeartmusic en probeer er achter te komen en wie weet win je wel een echt Vodafone live knuffel. Je weet maar nooit.

Ik ben wel benieuwd naar wat we vanaf nu gaan zien, hoe de kandidaten zich verder hebben ontwikkeld, Yuli had een blaasontsteking ik hoop dat ze op is geknapt en iedereen is bloednerveus. Logisch, immers hoeveel mensen gaan er vanavond kijken? Wordt het een gevecht tussen Ronaldo en The Voice of stemt Nederland toch massaal af op de eerste live show? Morgen weten we het. In ieder geval wie er hier doorgaan.

2000 mensen in de zaal, Martijn laat zijn snor staan voor prostaatkankeractie movember en wat zal Wendy gaan dragen? Allemaal vragen waar we al dagen druk mee zijn. Zijn we er klaar voor?

Ilse de Lange zet als eerste Gaby in die de show moet openen. Helaas is het niet haar sterkste optreden, de revanche voor the Battle is niet helemaal gelukt. Jammer er zit meer in Gaby maar of dit genoeg is?

Roy is niet aan het doen wat ie moet doen, door de zenuwen vergeet hij als het ware te zingen. Die moet veel corrigeren wil hij het nummer tot een goed einde brengen. Hij doet het aardig maar dit is niet een live show waardig. Maar ja Roy ziet er goed uit en ook al zingt ie hier en daar wat vals, raakt ie de noten net niet. Het zal hem vermoedelijk door het jonge publiek vergeven worden. Geen sterk optreden helaas. Die gaat niet verder als het aan mij ligt.

Beylear, de volgende kandidaat van Ilse verbaasde heel Nederland met zijn positieve instelling. De gospel zanger die opgegeven werd. Wat gaan we zien maar vooral horen?  Hij moet zich echt door de zenuwen heen zingen, maar begint toch heel mooi ingetogen aan een rustige ballad. Dat is niet iedereen gegeven. Het podium gebruikt ie net als Roy alsof het zijn ding is en niet anders gewend is. Iets wat wel klopt immers met het koor weet ie ook hoe hij er gebruik van moet maken. Fraai optreden en sterkste tot nog toe van de het team van Ilse maar het valt me toch tegen. Jammer.

Coosje zal degene zijn waar Ilse het vandaag van moet hebben en dat zal ze weten ook. Terwijl Pap op van de zenuwen is begint Coosje aan een werkelijk prachtig arrangement van The Final Countdown, muziek die me door merg en been gaat. Die stem die er perfect bij past. Coosje, je red inderdaad Ilse vanavond en je bewijst dat je oprecht van alles met die prachtige stem kunt. Het maakt niet uit wat ze van je vragen je doet het. Prachtig gedaan jij verdiend het om door te gaan.

This is iet, wie oh wie gaan er door bij Ilse, 2 vallen er nu af. Trijntje, Beylear, Coosje voor Ali en ook Marco kiest voor haar.

Wie gaan er door? Ronde 2 is voor, Coosje (mooi in mijn team) en Beylear wordt door Ilse gekozen. TOP beiden gekozen in het weekspel.

Nou we gaan naar Marco Borsato, Sarah bijt het spirts af. Qua kleding zou ik niet voor haar kiezen, stem houdt zich prima zingt zich meteen door de zenuwen heen. Hoewel de laatste noot niet wat je noemt echt zuiver is. Goede performance, leuk maar niet overtuigend. Marco mag zeker trots op haar zijn maar toch af en toe een noot missen net als bij Roy dat gaat niet goed.

Dan nu Steven, een ras muzikant, wat gaat ie doen. Ik ben eruit waarom het lijkt alsof ze tegen de noten aan lijken te zingen, ook Steven zit er tegen aan, de microfoons zijn niet goed afgesteld, vermoedelijk wel voor de zaal maar niet voor TV en dan klinkt het af en toe alsof je er tegen aan hikt. Steven zingt prima komt schel over, jammer, probleem met het geluid in dit geval zeker goed te horen.

Ik mag toch hopen dat het nu beter gaat met kandidaat 3 bij Marco en dat ze in de gaten krijgen dat het geluid op TV niet goed is.

Marvin, wat ik er van ga vinden zeg ik nu al vast, kom nog een keer terug. Lekker je schoolopleiding afmaken jongen, bandje oefenen enz enz maar nee geen volgende aflevering.

Dan krijgen we de laatste Marel, heeft vermoedelijk door van die microfoon moet ik het niet hebben dus daar moet ik op letten met mijn noten. Doet ze goed, de beste tot nog toe van Marco, hoewel ik in mijn team 0 heb van Maro, sorry. Het heeft me kennelijk niet overtuigd eh voldoende overtuigd maar ik gok erop dat Marel voldoede stemmen krijgt en Steven meegaat.

Pambampambam, zo bij de TV uitzending kunnen ze in de pauze effe aan de slag met die microfoon en het geluid want dat is echt nodig, hoognodig. Voor diegene die even zappen en voetbal zitten te kijken, hebben we wat gemist? Coosje Smit was erg goed, beste tot nu toe van het team van Ilse. Trijntje en Ali komen nog met hun kandidaten.

Zo de mensen zijn druk aan het switchen #tvoh staat 2de op twitter nu tussenstand voetbal is 0-0, tsja ook wel uniek wat daar gebeurd, wie had verwacht dat 1 van de beste voetballers van de wereld niet naar de WK gaat met zijn land? Wel bizar zeg.

De redroom is calling, Winston gaat iemand bellen leuk. NEE hij heeft mijn nummer niet. Leuk onderdeel om zo live mensen te vragen wat ze ervan vinden dat is zeker de kracht van deze serie, zo interactief was TV nog nooit, vanuit de huiskamer doe je mee.

Nou daar gaan we Marco, wie gaan er door, Marel volgens de thuiscoahes maar jongens kom op geen Marvin in vredesnaam. Door gaat in ieder geval Marel zoals verwacht (ik heb echt op niemand gestemd van je Marco sorry) en dan moet Marco voor iemand kiezen, wie gaat er mee. Hij kiest jeugd helaas voor Marvin, slechte keuze krijg je spijt van.

Team Ali, Jarno als eerste, er zit toch een enorm verschil in de kwaliteit bij Marco en Ali hoe Jarno begint is veelbelovend, de microfoon wordt beter gebruikt, af en toe blokt ie nog ala maar er wordt goed gezongen, gespeeld met het publiek. Jarno maakt er een feestje van hij geniet van wat hij doet. Ali is met recht wel trots op hem.

Yuli, Valerie, dit is weer een nummer die ze zich eigen maakt, Amy zit op een wolkje toe te kijken en zag dat het goed was. Dit is echt schitterend mooi gezongen. Ze leeft zich volledig in, gaat helemaal op in het nummer en geeft hier met alle respect even zangles dames en heren. Hier staat de finalist van the VOICE.

Na de zangles van Yuli is het even lekker bijkomen met de Carribische tonen van Vince. Ali jij hebt de winnaar in huis gehaald dit jaar echt. Vince zal het niet zijn maar dit is wel effe kicken zeg mooi.

Jill gaat voor Nederlands, kon ik nog maar even bij je zijn in een bijzonder arrangement. Ze begint te ingetogen te zacht, meisje er zitten mensen te luisteren, waar ben je??? Ik denk dat de zenuwen haar parten spelen het idee van oef 2000 in de zaal Yuli die iedereen al weggeblazen. Op het einde van het nummer heeft ze door dat ze iets moest doen namelijk zingen en redt daarmee haar optreden pfffff. Dame zeer riskant bij mij heb je het verprutst ondanks die prachtige finale.

Ali ik heb denk ik de safe have gekozen en heb er 3 staan van het team van Trijntje kweet niet eens of ze zo op gaan treden hahahaha humor, heb ik weer.

Hoe dan ook, wie gaan er door ik denk, Yuli en Vince, Jill begon te laat. Jammer maar we zullen het zo zien. Wie is veilig, Jill, vanwege de laatste knallende seconden. Nu moet Ali kiezen dus dit wordt Vince en niet Yuli met de opmerking, ik maak toch de verkeerde keuze. Inderdaad.

Trijntje dan als laatste met 4 kanjers. Nikita, hoe gaat ze het doen, Trijntje heeft net als Ali een ijzersterk team. De zang is goed mooie strakke sterk optreden, duidelijk ervaren en er zin in om te knallen alsof het de laatste keer is. Iets te schel in de hoogte maar over het algemeen een mooi optreden.

Ik vraag me af wat dat weekspel fout heeft gedaan, er zitten verkeerde kandidaten in hahahahaha ik zit te kijken en kon niets vinden van Marco, die had ik niet, en Trijntje ALLE kandidaten zucht. Is er geen wildcard mogelijk? Ik wil YULI verder hebben. Wie heeft het nummer van Ali B en John de Mol.

Ok Enschede, homie, begint als een echte zanger Nikay komt op en laat meteen zien hoe hij moet performen. Dat zit wel goed maar ja we hebben gezien dat ook het beste optreden je zo een ticket naar huis kan bezorgen. Mooi gedaan in ieder geval.

Shirma, de zangeres van Anouk, die kan ook zo geweldig mooi uithalen net als Yuli de beste kandidaat van dit seizoen, ik hoop dat zij wel blijft en dat Nederland haar niet wegstuurt als dat wel zo is kijk ik niet meer naar the Voice dan is het over en sluiten. Ik meen het he, dan roep ik op tot een boycot van the Voice, Yuli weg en als zij ook weg moet nou dan moven met dit programma. Tis zoals Trijntje het zegt als Nederland dit talent niet ziet dan weet ik het ook niet meer. ZO! BIZAR goed.

Zo nog 1 te gaan en dan weten we of we de boycot gaan doen of niet. Want Yuli niet door is te gek voor woorden, als dat met Shirma ook gebeurd. Dan pas ik voor de rest.

Wudstick laat zijn hart spreken over de typhoon in de Fillipijnen, maar begint helaas vals, hoe mooi de tekst ook is, hoe mooi het rauwe randje ook is. Ook hij begint te laat net als Jill en dan gaan we zo meteen bij het stemmen zien…. laat maar wil ik het nog weten? Jill nr 2 vanavond. Wat was er mooi? De tekst uiteraard GIRO 555 raakt de harten thuis wel, dat is het probleem niet, ik heb een probleem met het feit dat dit ergens niet klopt. Gevoel.

Wie gaan er door bij Trijntje, die net als Ali hele goede kandidaten heeft. De coaches doen het het al met Yuli natuurlijk in hun hoofd, Wudstick en Shirma moeten door. Wie, oh wie. Thuis, Shirma, godzijdank (staat op mijn lijstje) en nu nr 2 Wudstick.

BIZARRE liveshow heel erg goed van opzet, in zang, optredens etc, 1 van de beste kandidaten naar huis, YULI volgens mij is de stemming stuk gegaan met Jill ofzo, sorry maar dit klopt echt niet. Wie bedenkt dit? EEN talentenjacht om THE VOICE de stem, dus wie wat is dit?

Als talent bij the Voice niet meer kan winnen, gooi dan de talentenjachten van de buis af, mensen als Yuli en Shirma horen gewoon rechtstreeks de finale in kom op zeg. We zoeken performers talent geen 1 dagsvliegjes die je na een half hitje over 10 jaar niet meer kent. Yuli bleef hangen Shirma zie je overal, die kennen we allemaal.  En dan blijft aan deze avond die discussie hangen over de stemmen voor Jill en de fouten in het stemmen. Jill had minder stemmen en gaat door, het geeft te denken, nee ik ben niet tevreden dames en heren ik ben erg teleurgesteld en zeg John maker van de show, zet dit recht!

5 gedachtes over “The voice de eerste liveshows, today it is happening!

  1. Wat een aanfluiting zeg! Zou dan toch de formule van het programma zo zijn dat ze de winnaar of winnares al vastgelegd hebben? Ik denk van wel! Heel jammer want hiermee verliezen ze enorm veel kijkers. Yuli was zeer zeker een finaliste!

    1. Die stemming bij Ali B. Paniek Jill kreeg stemmen van Yuli het klopte niet was meer tijd nodig. En in alle commotie ineens BAM keuze Vince van Ali B en toen telefoonstemmers….. Jill. Dit klopt van geen kant.

Reacties zijn gesloten.