The Voice of Holland, rankings en battles

Wat is het spannend dit seizoen, The Voice of Holland is zo weer trending topic op twitter, miljoenen zitten aan de buis gekluisterd voor weer een ronde met battles waarvan je nu al weet dat kiezen bijna niet mogelijk is. Maar ja ze kunnen niet allemaal naar de liveshows.

Hoe zit het dan met de ranking? Kijk gauw naar de video’s van coaches.

Team Ilse

Team Ali B

Team Borsato

Team Trijntje

Wat een talenten zitten er in deze reeks. Wie gaan we straks zien in de Battle’s en wie gaan er door? Is deze Battle te overtreffen? De beste tot nu toe Cheyenne en Nicole?

Battle 1, 2 dames uit het team van Ali B. Een mooi krachtig nummer voor 2 prachtige zangeressen die qua stem aan elkaar gewaagd worden, jong versus ervaren. Prachtige battle waarbij de keuze niet gemakkelijk is voor Ali. Hij neemt Imelda mee die zoals hij het zegt “een beest op het podium is” dat wordt nog mooi.

Marco, Ron de oudste versus de jonge Grant een intrigerende Battle denk ik. Ron heeft zoveel ervaring als entertainer breekt em eigenlijk wat op in de voorbereiding. Hij moet het “klein” doen maar gaat voluit. Hoe gaat dit uitpakken?

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor Grant zijn stem is prettiger en nog veel uit te halen.

Dan team Ilse met Coosje met haar prachtige stem en Mariska. Leuke Battle maar laten we eerlijk zijn Coosje was heel erg sterk in haar auditie. Hoe pakt dit uit een nummer waarbij het op harmonie aan moet komen.

De Battle op zich is dan ook spannend, Coosje die half Nederland aan de buis gekluisterd kreeg en Mariska die qua toonhoogte in haar element zal zijn maar zit daar nu juist niet de uitdaging in? Immers dit is de kans om te bewijzen wat je waard bent, wat je kunt en hoe je in de muziek zelf staat. De keuze zal niet gemakkelijk zijn. Coosje begint in ieder geval erg mooi en krachtig vooral sterk. De 2 meiden hebben elk hun eigen ding. Toch kies ik voor Coosje wetende dat Mariska ergens wel opduikt.

Dan nu een ijzersterke battle van team Trijnte, 2 kanjers die er voor gaan. Arjen en Steffen. Wie oh wie.

Arjen is verassend sterk in deze Battle. Mijn voorkeur maar Steffen is natuurlijk een artiest. Marco is het met mijn eens maar het is mijn team niet. Wie kiest Trijntje? Ze gaat voor zekerheid Steffen. Ik zou voor Arjen zijn gegaan. Kiest Marco voor Arjen? Helaas niet. Jammer een battle waar beiden hadden moeten blijven.

Dan krijgen we nu een Battle weer van Ilse. Ilse kiest de kandidaten op stemmen bij elkaar legt ze uit. Ze daagt ze goed uit in de keuze van het nummer waardoor je moet presteren of je wilt of niet. Ilse is niet echt blij met de generale repetitie. De dames knallen niet, maar we weten het, een slechte generale is een goede premiere he Battle. Julia versus Gaby.

Julia heeft wat mij betreft laten zien dat ze de generale koorts heeft overwonnen en het verlegen vogeltje staat als een artiest op het podium Gaby blijft mij iets te timide. Toch kiest Ilse voor Gaby. Ze ziet in Gaby meer potentie dan Julie. We zullen het zien in de liveshows. Klein minpuntje in deze. Het is geen goede Battle ten opzichte van alles wat we tot nu toe hebben gezien.

Daan en Marvin moeten tegenover elkaar in de Battle van Marco. Wat moeten we hiervan verwachten? Beide zangers hebben meer pit in zich dan de vorige Battle. Krijgt Marco het onderste uit de kan bij deze 2? Ik twijfel, ik heb geen voorkeur van wie wel of wie niet in de generale. En ga ook geen keuze maken tussen beide zangers het zal de slechtste Battle zijn tot nu toe.

Sorry geen van beiden.

Conclusie is wel dat we nu moeten concluderen dat er dus kandidaten naar huis zijn gestuurd in de afgelopen 2 weken die door hadden moeten gaan. Pijnlijk moment in deze aflevering. Maar het mag de pet niet drukken. Is de laatste Battle dan goed genoeg?

Ali B zet in ieder geval Marion en Jill tegenover elkaar 2 meiden die kunnen zingen. De laatste Battle is de beste van vanavond maar ook met de aantekening dat deze aflevering niet de beste is. Het is tot nu de slechtste aflevering die ik heb gezien en dat zal niet iedereen met mij eens zijn. Dat hoeft ook niet we hebben nog Battles te gaan. Ik ga ook nu geen keuze maken.

Ik kijk uit naar deze dame en haar Battle die we nog gaan zien. En voor vanavond, ik vergeef het de coaches maar sorry het zou een zapmoment kunnen zijn……..Coosje Smit was vanavond de beste van allemaal.

Laten we maar vooruitkijken. Yuli hoe gaat zij het doen in haar Battle een van de sterkste kandidaten. Nog 1x de auditie en dan zappen of?