The Voice of Holland the Battles beats all records 2013

The Voice, het is natuurlijk een dijk van een programma maar wie had kunnen bedenken dat we dit jaar een groep talenten hebben dat zelfs de Televisierring uitreiking het moet afleggen tegen een Battle! Dit seizoen is dat voor het eerst gebeurd meer dan 2,7 miljoen kijkers konden hun ogen er niet vanaf houden.

Wat is nu het geheim? Wat is de kracht van dit programma? Is het de jury?

Waar je ook bent op de vrijdag is iedereen bezig met dit concept dat al een Emmy won in Amerika en het is me gelukt, Amerikaanse lezers kijken de stream en clips en zijn laaiend enthousiast over wat wij hier aan talenten hebben. En dan heb je denk ik ook wel het antwoord gevonden op wat het is met dat programma dat mensen massaal aan de buis gekluisterd houdt. The Voice is het programma waar je slechts met je zangtalent een kans hebt om te laten horen wat je kan. Doe er een app bij en een super interactieve website en je hebt een hit. Het wordt er voor mij niet gemakkelijker op om materiaal te krijgen van het programma want alles gaat interactief via de site, RTL XL met extra materiaal want elke stream levert een extra kijker op.

Gelukkig zitten ze ook op facebook en youtube , instagram en twitter #tvoh @RTL_TVOH (let op er zijn tig fake accounts te vinden dit is de echte twitter) en hoeven we niets te missen.

Battle 1, Bylear versus Arjen, 2 kanjers tegen over elkaar, die beiden prachtig zingen. De Gospelzanger versus de bokser is er een waarbij je denkt moet er iemand weg hier? Helaas, ondanks dat prachtige rauwe randje van Arjen is het Bylear die doorgaat.

Shirma, die heeft zich al bewezen als zangeres natuurlijk o.a. bij Anouk en  het zou Trijntje niet zijn dat ze een zangeres als Shirma heeft. Deze battle tegen Sandy wordt natuurlijk een van 2 giganten tegen elkaar. Maar persoonlijk heb ik een voorkeur voor Shirma. Haar stem en persoonlijkheid.

Battle 2, Shirma versus Sandy. De kracht van Shirma komt goed door in dit lied en ze trekt Sandy prachtig mee die vooraf aangaf dat het haar lied niet is. In de samenhang spetteren ze van het scherm af. Wie stuur je weg in een battle als deze? Ze stralen beiden veel uit, Shirma heeft duidelijk erg veel ervaring speelt met de camera en het publiek. Ze is duidelijk in haar element op een podium daar hoort ze thuis. En dat is waar the Voice voor staat.

En wie gaat er door? Shirma. Maar dit was weer een prachtige battle.

Marco dan voor battle 3. Lisan zet hij tegen Gerry die al tegenover Leona stond in serie 1 van the Voice.

En wie gaat het dan worden in deze battle van 2 goede zangeressen met zo’n mooi eigen geluid. Het randje op de stem van Lisan vind ik persoonlijk erg mooi. Krachtig genoeg voor de liveshow. Marco heeft er wel iets moois van gemaakt een lied waarbij je denkt wow komt dit goed. Maar dat komt het zeker je hoeft geen Beyonce te heten om mooi te kunnen zingen. Het gaat om de power die eruit moet komen.

Waar zit de magie van de clip die ik plaats? Dat is een keuze die je hebt voor een bepaalde stem in een battle of omdat je de zanger of zangeres erg goed vind. Maar zoals je hoort bij deze Battle is het toch weer wat er uit komt he. Lisan kiest iedereen en Marco kiest Gerrie. Wow. Zeer verassend maar let op Lisan zien we terug.

Battle 4, Ali B onze zeer verassende coach die zich op elke manier laat gelden. Als het niet is om een talent toe te voegen dan wel om zijn uitspraken bemoedigend toespreken. Hij zet de Amerikaanse tegen onze jonge dame. Met gitaar EN piano Lauren en Jennifer. Een mooie battle.

Het mooie in deze dat je weer ziet hoe ervaring Jennifer Lauren meeneemt in een prachtige Battle. De dames hebben in het voorstukje laten zien absoluut aan elkaar gewaagd te zijn. Ze beginnen ingetogen. Een rustige battle waarbij de twee elkaar meeslepen op de muziek. Het is weer een battle waarbij gelijkwaardig (ondanks de jonge leeftijd van Lauren) zingen een keuze is van de jury die goed uitpakt. Wat wij er ook van mogen vinden.

Wie moet het doen in de liveshows? Jennifer die een en al ervaring is of toch de stem van Lauren die meer in haar mars heeft. Ik persoonlijk kies voor Lauren, ze heeft voor mij net iets meer in haar stem. Ali kiest net als Marco exact hetgeen niemand verwacht hij neemt Jennifer mee. Dus genieten wij nog even van Lauren.

En dan gaan we alweer naar Battle nummer 5 weer een van Marco. We zien Marco die met de meiden samen iets probeert en ze eigenlijk naar elkaar toe wil brengen in een nummer dat niet bij ze past. Marel gaat zonder gitaar iets wat ze nog nooit heeft gedaan. Jolanda van de Rockacademie wil laten zien wat ze kan, Marel wil stiekem haar gitaar erbij. 2 jonge dames met potentie. Wat gaat het worden?

Marel heeft wat mij betreft heel wat verassende elementen in haar stem zitten zeker ook zonder de gitaar. Maar ja wie ben ik het is een battle met 2 leuke meiden met groei mogelijkheden. Zal mijn keuze ook de keuze van Marco zijn? Wel van overige jury leden maar we zagen dat dit dus ook niets zegt. Wie gaat er door? Marel dus toch, mooi.

Battle 6, Ilse neemt Roy mee tegen Sonny.

Gaat onze sportman het redden?  Of wordt het de ervaren zanger Sonny die al eerder meedeed. Roy laat in ieder geval zien dat ie meer kan dan sport en begint verassend sterk aan de battle en wat horen we bij zijn stem? Weer een ongelooflijk mooi rauw randje. Ik heb mijn keuze gemaakt. Maakt Ilse em ook? Prachtige battle. Verassend dus Roy mag door van de rest, wat zit daar nog in?

Trijntje heeft de laatste battle vandaag. Nicole een kanjer tegen Cheyenne. Nou dat wordt een schitterende battle.

Cheyenne heeft natuurlijk een prachtige stem, persoonlijk vind ik de stem van Nicole mooier maar we hebben al een paar van die kanjers en je weet natuurlijk niet wat Cheyenne nog meer in haar heeft. Wat trekt Trijntje eruit in deze battle?

Beide dames hebben potentie, Cheyenne is nog verlegen, Nicole meer ervaren. Zingen kunnen ze allebei. Zoals verwacht blaast in rust Nicole ons meteen weg om vervolgens te horen dat Cheyenne dus echt meer kan. De dames battle is de beste van vanavond. Dat staat vast. Beiden zijn erg aan elkaar gewaagd. De uitvoering is perfect. Mijn voorkeur ligt echter bij Nicole hoewel ze al bekend is ben ik zo benieuwd wat we er nog meer van kunnen horen. Het is wat mij betreft een finale kandidaat. Maar dat zei ik al eerder toen ze ook meedeed. Wie weet dit seizoen.

Mijn keuze is duidelijk. Het is de mooiste van vanavond. Het spetterde van het scherm af. 2 kanjers. Wie gaat er door? Laten we vanavond dan 2 doorgaan? Het zou wel terecht zijn. Nicole is door. Fab. En ook Cheyenne!!! Die gaat mee met Ilse!

De mooiste battle is tot het laatste bewaard voor ons en jawel de dames gaan allebei door. Zo terecht.

The Voice, ik weet niet wat het is dit seizoen maar mijn muziekale hart geniet, het is alsof de talenten van ons land besloten hebben om nu mee te doen, allemaal in 1 seizoen. En dan te bedenken dat we er nog niet zijn, Nederland barst gewoon uit de voegen van talent dat is wel duidelijk. Ik heb genoten van deze aflevering en zeg tot volgende week.