Connie Harkema’s nieuwsbrief, voortaan vast item op Believe

Connie Harkema, een van de druktste kunstenaressen die ik ken heeft nu haar eigen rubriek bij ons op believe. Connie is altijd bezig en druk met het maken van kunst, schrijven, reizen en nog veel meer. Haar nieuwsbrieven zijn zo aanstekelijk om te volgen dat het tijd wordt voor haar eigen vaste plek bij ons. Veel leesplezier!

Bijeen geharkt   Nummer 42      augustus 2013

 

 

Kunst, reizen, boeken en film

 

Dit zijn vanaf nu de vier vaste hoofditems in mijn nieuwsbrief. Vier onderwerpen waarmee ik me in mindere of meerdere mate bezighoud, afhankelijk van de activiteiten die zich op dat moment voordoen.

 

In deze brief aandacht voor twee nieuwe schilderijen, een update van verschillende reisblogs, de vorderingen betreffende mijn spannende roman “Boerenbedrog” en de toetreding tot de IFAN-scriptcommissie, maar ook mijn terugtreding als redacteur.

 

Verder weer een leuke actie in het kader van mijn vijfentwintigjarig bestaan als zzp’er (zelfstandige zonder personeel), een aantal leuke reacties van schrijvers en lezers, en de agenda.

Tot slot nog een mededeling van huishoudelijke aard. Graag in het vervolg mailen naar connie.harkema@gmail.com. Mijn andere mailadres komt binnenkort te vervallen.

 

Veel leesplezier,

 

Connie Harkema

beeldend woordkunstenaar

voor een eerlijke tekst en een kleurrijk beeld

 

Jubileumactie 4

 

De vierde actie rond mijn vijfentwintig jubileum bestaat uit ansichtkaarten. 

Van welk schilderij of welke tekening zou jij een kaart willen hebben? Bekijk de foto’s gauw.

Vertel wat je de leukste kaart vindt en waarom, en je krijgt hem gratis toegestuurd.

Je voorkeur en je adres kun je mailen naar connie.harkema@gmail.com.

 

Uit de serie zwart/wit http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157629731993487/

Uit de serie Gouda: http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157629731955893/

Uit de serie Friese Elfsteden: http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157628995548651/

Natuurlijk kun je ook kiezen voor een van de twee nieuwste afbeeldingen uit deze serie, zie verder in deze nieuwsbrief

Uit de serie (On)geloofwaardig: http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157624559603854/

Uit de serie Schilderdichtsels: http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157624559576490/

Uit de serie Reisschilderingen http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157624431759243/

Uit de serie Illustraties: http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157624546050984/

Uit de serie Stadssonnetten: http://www.flickr.com/photos/connieharkema/sets/72157624546108656/

 

Daarnaast zijn de komende twee maanden alle kaarten tegen gereduceerd tarief te bestellen, namelijk niet voor € 1,25, maar voor € 1,00 per stuk (exclusief verzendkosten).

Voor grotere bestellingen vanaf 20 kaarten geldt een speciaal tarief op aanvraag.

 

Voortgang projecten

Een opsomming van de vorderingen van de projecten die ik momenteel onder handen heb:

 

Reisblogs

Aanvullingen op mijn nieuwe blog over de rondreis door Spanje:

http://connierondreisharkema.blogspot.nl/

 

Ik heb informatie en foto’s toegevoegd over Valladolid, Salamanca, Cáceres, natuurpark Los Barruecos, Mérida, El Puerto de Santa Maria, Sevilla en Cádiz.

De blog over

Noord-Italië, http://harkemaconnienoorditalie.blogspot.nl/

voorlopig afgerond met informatie en foto’s van Trento, Merano, Florence en Verona.

 

Het blog over

Stedentrips, http://stedentripsconnieharkema.blogspot.nl/

aangevuld met informatie en foto’s van Frankfurt en Parijs

 

De Friese elfsteden

 

De fotoreportages op de blog http://harkemaconnie-friese-elf-steden.blogspot.nl/

aangevuld met schilderijen van Bolsward en IJlst

Ook van deze twee afbeeldingen zijn dus kaarten te bestellen.

 

Spannende roman “Boerenbedrog”

 

Tot nu toe hebben twee proeflezers en een uitgever zich over mijn manuscript gebogen met als verheugend resultaat dat “Boerenbedrog” in het voorjaar 2014 uitkomt bij Uitgeverij Ellessy. En wel in de serie Relax+. Dat wil zeggen in de categorie feelgood-romans met een flinke dosis spanning.

 

Om potentiële lezers nu al voor het boek te enthousiasmeren en andere schrijvers te inspireren heb ik mijn blog http://harkemaconnie.blogspot.nl/ onlangs aangevuld met een aantal nieuwe items rond mijn uitgever, redacteur en proeflezers.

 

 

Toetreding tot Independent Film Artists Network (IFAN)

 

Enige tijd geleden ben ik gevraagd om deel uit te maken van de IFAN-scriptcommissie.

Dit houdt in dat ik met zes andere mensen scripts beoordeel van personen die deze door IFAN willen laten verfilmen. Pas als de meerderheid van de commissie een positief oordeel geeft, en het productioneel haalbaar is, zal IFAN zich inzetten om het script te verfilmen.

Voor meer informatie over IFAN: http://ifanetwork.nl/.

 

 

Beëindiging manuscriptredactie

 

Begin deze maand “mijn” misdaadschrijvers Gerard Nanne, Herman Vemde en Jacob Vis gebeld met de mededeling dat ik niet langer redactiewerk voor hun manuscripten zal verrichten. Dat was niet makkelijk, omdat ik met alle drie al jarenlang heel prettig en met veel plezier heb samengewerkt (met Gerard en Herman zelfs al 12 jaar). Ze reageerden dan ook alle drie geschokt.

De reden voor mijn terugtrekking? Tijdgebrek, plus de ambitie meer eigen werk te gaan maken, zowel op schrijf- als op schildergebied.

Dit betekent dat ik vanaf nu ook geen nieuw redactiewerk meer zal aannemen. Het enige manuscript dat ik nog zal afronden is “Benauwd” van debutant Sascha Oppenberg.

Jammer, maar een mens moet keuzes maken….

 

Hieronder de reacties van twee schrijvers via Facebook:

 

Gerard Nanne: Ontzettend bedankt, Connie!! Ik ben ervan overtuigd dat we meer van je gaan horen. Succes!!

 

Herman Vemde: Heel veel succes met al je “andere” werkzaamheden en nogmaals heel erg bedankt voor de prettige samenwerking.

 

 

Public Relations

 

De meeste manuscripten die ik heb geredigeerd waren van schrijvers die zijn ondergebracht in een van de fondsen van Uitgeverij Ellessy.

Voor deze uitgeverij verricht ik sinds enkele jaren ook de PR. Met deze werkzaamheden ga ik voorlopig wel door.

 

Hieronder een vermelding over mijn PR-werk op de blog van een van de schrijfsters: Geertrude Verweij.

Zie: http://geertrude.blogspot.nl/2013/08/van-alles-wat.html

 

Zo ben ik bezig met het beantwoorden van interviewvragen die te maken hebben met mijn nieuwe boek. Altijd leuk, want Connie Harkema, degene die dat al jaren voor mijn uitgeverij regelt en die binnenkort ook een roman uitbrengt, weet vragen te stellen waar ik lang over na moet denken en die soms voor mij zelf verrassende antwoorden opleveren. Maar ik moet er dus wel lang over nadenken. (Nieuwsgierig naar die interviews? De laatste versie staat altijd hier en ze staan ook op mijn website, bij de betreffende boeken. We doen dit sinds het verschijnen van “Dilemma”, dus “Incognito” en “Huis vol verleden” zijn interviewloos).

 

 

Aanbeveling

 

Pas kreeg ik een “Dijk” van een aanbeveling, waar ik uiteraard heel trots op ben:

 

Connie is mijn collega bij Uitgeverij Ellessy en daarnaast werken we samen in een aantal script- en manuscriptprojecten. Zij is een veelzijdig en getalenteerd persoon: kunstenares, journaliste, schrijfster, redactrice enz. In alle gebieden is ze helemaal thuis en weet ze het beste van zichzelf naar boven te brengen. En ook de personen die ze begeleidt c.q. waarvoor ze redactiewerk verricht weten dat zij volledig kunnen rekenen op haar grote kennis en ervaring. Ze beschikt over een helikopterview, maar heeft ook oog voor detail. Qua kennis van de Nederlandse taal en formuleringen is zij ijzersterk. Daarnaast staat ze m.b.t. haar eigen werk zelf ook open voor tips en aanbevelingen van anderen. Ze reageert snel op situaties en vragen van anderen, en weet daarbij altijd de oplossing of diverse opties te geven. Met Connie is het zeer prettig samenwerken, altijd in een open communicatievorm.

 

Arno van Dijk, movie scriptwriter/consultant/editor

Wil je ook weten wat anderen over mij schreven? Neem dan een kijkje op: http://harkemaaksels.blogspot.nl/2012_05_01_archive.html

 

Nog meer lof

 

Dit bericht stond vorige maand ineens op mijn Facebook-tijdlijn, gepost door lezeres Mieke Schepens

 

Dit boekje met 4 verhalen, heb ik vanmiddag uitgelezen. “(On)geloofwaardig” van Connie Harkema Connie Harkema. Over alle soorten van geloof, zoals bijgeloof, geloofwaardigheid, geloof in jezelf en geloofsopvattingen. Ik heb het graag gelezen, Dank je Connie Hier kun je een overzicht zien van al haar werken, ook als beeldend kunstenaar is ze bijzonder verdienstelijk !! Eerder las ik van Connie: ‘Winterwarmte’ een heerlijk boekje met winterverhalen. Tekst en illustraties van Connie Harkema. Kijk ook op haar website www.connieharkema.com Hier kun je een overzicht zien van al haar werken, ook als beeldend kunstenaar is ze bijzonder verdienstelijk !Eerder las ik van Connie

 

 

 

“Winterwarmte”: een heerlijk boekje met winterverhalen. Tekst en illustraties van Connie Harkema. Kijk ook op haar website: www.connieharkema.com. Hier kun je een overzicht zien van al haar werken, ook als beeldend kunstenaar is ze bijzonder verdienstelijk!

 

 

Agenda

 

Voor onbepaalde tijd verlengd

Groepsexpositie in NH Conference Centre Leeuwenhorst, Langelaan 3, te Noordwijkerhout.

 

 

 

17 t/m 27 oktober 2013, van 11.00 tot 17.00 uur

Deelname aan Kunstmoment Diepenheim met als thema Nederlanderschap, als vooruitblik op de viering van het 200-jarig bestaan van het Koninkrijk der Nederlanden.

 

2014

Deelname aan de Regionale Kunstdagen. Nadere informatie volgt.

 

Doorlopend

en op aanvraag: Reizende Expositie ‘Woordbeeldig’, een PowerPoint-presentatie over de ontwikkeling in mijn werk, in combinatie met verhalen en gedichten. Voor een voorproefje zie de dagboekfragmenten op: http://www.kunstenmarketing.nl/category/dagboeken/harkemaaksels/

 

Ook geïnteresseerd in een expositie, lezing of workshop? Of wil je misschien liever een jubileumboek of biografie uitbrengen?

Laat het me weten! Ik kan zorgen voor een flexibele invulling, helemaal naar wens.

 

 

Contact

 

Voor nadere informatie over boeken, schilderijen, ansichtkaarten, reizen en presentaties verwijs ik naar:

 

http://www.blogger.com/profile/12042495070890004986

http://www.flickr.com/photos/78956192@N03/

www.todio.nl/Connie

 

De nieuwste berichtjes vind je op:

 

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002148662167