Crisis? Veilingsites vliegen de lucht in, alleen kopen valt tegen recensie wowveilingen swoggie

Net als iedereen ben ik ook nieuwsgierig naar de mogelijkheden om toch maar even voor een prikkie die smartphone op de kop te tikken, de tablet, camera of andere zaken. Ik keek even rond op internet en testte 2 sites wowveilingen.nl en swoggi.nl

Wowveilingen.nl gaat er prat op de goedkoopste prijzen te garanderen. Ze zijn nieuw, hot, gewild, zitten vol met de nieuwste electronika en als je op de site kijkt, aangekocht met gemiddeld 60% korting dan denk je dit kan niet mis gaan. Helaas de ervaring leert anders. De aantrekkingskracht, een gegarandeerde niet te winnen prijs EN minstens 60% korting op je aankoop. En dan denk je JA dat is de prijs waarvoor ik het product een Lumnia 920 is van mij. Eh dat dacht ik. Wat is er mis?

Je kunt als extraatje een prijs winnen, je verwacht bij iedere inlog een nieuwe code. Helaas verkeerd gedacht je kunt het met 1 doen dus je wint nooit. Al doet de gelikte site vermoeden van wel. Dan heb je nog de artikelen die er op staan. Gelikt, gewild en hot en wie wil er nu niet een Lumnia of Iphone met een korting van ruim 60% iedereen toch? Ik heb het geprobeerd maar kwam niet door het scherm ideal heen en kreeg op de koop toe een geschorst account, het lag aan mij. Maar even een poging gedaan wowveilingen.nl te mailen. Tot mijn niet geringe verbazing is die mail er dus niet. Het hele bedrijf bestaat niet, nergens terug te vinden op het internet. Na lang zoeken ontdekte ik dat he onderdeel van Profile BV is een “vaag” spooknota bedrijf en die vind je voornamelijk terug bij Kassa, Radar en opgelicht. Nou via facebook dan maar even proberen, immers ik wil toch opgehelderd waarom dat deel, de aankoop niet lukt.

De excussen vlogen me om de oren inclusief de toezegging “we zorgen ervoor dat u morgen de afkoop af kunt ronden”. Het probleem? Als je op mijn drukt kom je in het scherm om te betalen via ideal. So far so good. Maar onder de menubalk “bank” staat nog een heel skala aan tekst. Gevolg, zeker 3 banken staan in de tekst en kunnen niet aangeklikt worden. Bij Wowveilingen schrokken ze zicht rot. Nee dat mag zeker niet gebeuren, ow wat zijn we blij dat u ons dit doorgeeft, morgen kunt u alsnog de aankoop voltooien. Ik heb geen idee hoelang morgen duurt maar hier hoef je dus niet te zijn voor je goedkope aankoop. Immers je komt niet eens bij afrekenen.

Geen mogelijkheid tot aankoop, geen product. Dus het advies? Blijf er ver en ver weg. De discussie met wowveilingen die je echt dat product moet leveren volgens het consumentenrecht zal nog wel een tijd duren maar ja dat vonden we al terug bij opgelicht, kassa en radar.

Dan swoggi.nl ook leuk bieden op allerhande artikelen die je uiteraard wel moet kopen met veilingen die bijvoorbeeld 24 uur gegarandeerd duren. Ik probeerde een IPone5. Bieden gaat leuk, inderdaad, in plaats van 1 gekochte bid pakken ze 2 af en tot grote verbazing van jezelf zit je in de laatste 35 seconden staat je inlog bovenaan en BAM verlenging veiling. De start is laag, een paar cent uiteraard koop je daar geen duur product voor maar swoggi gaat in het systeem net zolang door totdat jezelf ophoudt met bieden. Wie uiteindelijk het product wil hebben moet een godsvermogen investeren minstens 5 Iphones bij elkaar en wachten, eindeloos wachten. De smartphone zelf is uiteraard na 2 weken!!!! nog steeds niet verkocht en zal ook wel niet verkocht worden. Voor het oog van het volk wordt deze er en keer uitgelicht met “verkocht”.

Ja de crisis breng de Nederlander tot spaarzaam zijn dus gaan we massaal op zoek naar de aanbiedingen en laat het daar zoals altijd gigantisch mis gaan. Geldassa en radar waar overigens de prachtige recensies van swoggi ook te vinden zijn. NIET DOEN dus.