Vandaag is een dag van herdenken en wachten tot die terrorist in Frankrijk is gepakt, gedenk met me mee en doe zelf mee als mens

In Lommer is er massaal, ingetogen en mooi afscheid genomen van de slachtoffers van het vreselijke busongeval vorige week in Zwitserland, vandaag zijn de 4 mensen, 1 volwassene en 3 kinderen in Jeruzalem begraven die in Toulouse door een terrorist is doodsgeschoten. Gisteren is 1 slachtoffer van het ongeval begraven in Lommel, morgen is er de herdenking en begrafenins van de anderen met een dienst in Leuven.

Zoveel leed in 1 week, doe erbij 1 busongeluk in India waarbij 20 kinderen om het leven kwamen en je weet dat het bijna Pasen is. Vlak voor de grote feestdagen in de religie gebeuren er veel ongelukken en aanslagen.

Vandaag is bij mij dan ook een dag van rust, gedenken, herdenken, kaarsen branden en sterkte wensen aan eenieder die iemand heeft verloren. Iedereen kent dit verdriet, afscheid moeten nemen van iemand waar je van houdt, ongeacht de leeftijd echter als een kind of meerderen overlijden in 1 klap is het zo wrang, zij zijn onze toekomst.

Lisa is die het lied Hallelujah accoustic gezongen om nog meer gevoel mee te geven aan dit prachtige nummer van Lenneard Cohen. Een lied dat je toch al door merg en been gaat omdat het alle facetten bevat van het leven, afscheid en verdriet.

En omdat wij nog veel mensen moet ondersteunen in onze belabberde wereld stuur ik nogmaals een lichtcirkel rond opdat iedereen niet zal vergeten dat we niet alleen op de wereld zijn.

Kijk om je heen, er zijn zoveel mensen die ons nodig hebben, als ik kijk in mijn facebook, mailbox en hier en zie hoeveel mensen die hebben gereageerd op die vreselijke ziekte van mijn moeder honderden is dat een inspiratie om vooral door te gaan met mensen te informeren, een hand te bieden en vooral open naar buiten toe te treden hoe dingen je raken, pakken en toch de kracht geven om door te gaan. Wat er ook is gebeurd en vooral in deze tijd worden we overspoeld met nieuws over de meest afschuwelijke dingen weet dan dat je niet alleen staat. NOOIT. Ook al wordt je gemangeld dan nog zijn er mensen die om je geven, dat is mijn boodschap, geef niet op!

Als mama dan voor velen een inspiratie is, zal zij haar verhaal dan ook afmaken voor eenieder en voor eenieder die steun nodig heeft, bij ons zit je op de goede plek, hier wordt in liefde en respect dingen opgepakt, gewaarschuwd en veel gedeeld met elkaar. Het mensenwerk zoals het hoort, met emotie en actie waar nodig.

Ik zeg dan ook als wij niet vergeten dat we een hart in ons hebben zitten en geen plaat beton en ook zeg dat ik niet opgeef dat de onvoorwaardelijke liefde er altijd is voor steun, kracht maar ook om te genieten dan is dat zo. Twijfel niet we staan niet alleen.

Een gedachte over “Vandaag is een dag van herdenken en wachten tot die terrorist in Frankrijk is gepakt, gedenk met me mee en doe zelf mee als mens

  1. Isabel Blanco

    Inderdaad ouders, broertjes, zusjes, overige familie, het is een afgrijselijke ervaring om mee te moeten maken een kind wegbrengen hoort niet.

Reacties zijn gesloten.