Talent komt je toe als je de liefde voor muziek in je hebt. Recensie Inge Maria, “I see you” genomineerd voor de grote prijs van Nederland

Als je veel bekende mensen om je heen hebt, lieve mensen die de liefde voor het leven kennen komt je soms iets op je pad waarvan je denkt van wow. Muziek is mijn eerste grote liefde. En toen ik door Ruurd Hallema in contact kwam met Inge Maria door zijn link om op haar te stemmen voor de grote prijs van Nederland was er meteen tussen ons een klik. Beiden hebben we opera, operette en bandjes gedaan in het verleden. Koren. Ja dan is het niet zo vreemd met de klik dat je de cd thuis krijgt om te luisteren.

Wat heeft Inge te bieden? Een heerlijke stem die je meeneemt naar een relaxte sfeer van willen luisteren. Het is alsof je een boek openslaat een pageturner. Hop cd erin en bam luisteren. Niks pauze, niet storen svp.

Dat overkomt me niet vaak op het gebied van muziek, ik ben heel erg kritisch. Inge echter heeft een stem die zacht is, die je meeneemt in de in muziek en een is met haar muziek. Haar stem overtreft je met “de liefde voor de muziek” ze sleurt je mee met klasse en goed geschoold. Zoet gevoisd noemen we zoiets. Een prachtige stem om naar te luisteren.

De muziek die ze omschrijft is een mix van luister en melodieus en met prachtige teksten die inspiren. Dit gevuld met die gevoelige lieve bijna engelachtige stem neemt ze je mee, houdt ze je hand vast en geeft ze hoop.

Met weinig instrumenten en gedoe, een zachte gitaar en band op momenten dat het moet maar vooral veel van die stille momenten van stem, en dan ineens een heerlijk vrolijk nummer.

Alles bij elkaar is de dc van Inge “I see you” een echte aanrader van muziek die je en vrolijk maakt, maar ook troost biedt. Inge begrijpt je en heeft dit op haar cd prachtig weergegeven. IK BEN FAN. Bedenk wel dat ik qua muziek heel moeilijk ben om te overtuigen, mijn liefde licht bij blues, soul, spirituals, Tina Turner, Mahalia Jackson, Aretha Franklin en Lisa van X factor. Maar zit ik dan te luisteren naar een cd die me effekes wegblaast vanwege de facetten in muziek die ik zo belangrijk vind. Het pakt je pas dan als de uitvoerende muzikant iets brengt waar deze meer dan 10000% achter staat en dat voel je in elke vezel als je luisterd naar Inge Maria een talent waar we verdomd trots op mogen zijn. Mij heeft ze overtuigd. Prachtige muziek om naar te luisteren, stem die je pakt en ontroerd, afwisselend van vlot en vrolijk en luistermuziek, in combi met mooie teksten.

Wij Nederlanders zijn gezegend met zoveel talent maar Inge is een blijverdje. Wat een talent. Imaginary is mijn favoriete nummer in elke opzicht.

Luister eens naar Haze en overtuig jezelf op de site van de grote prijs van Nederland, een prachtig nummer.

5 gedachtes over “Talent komt je toe als je de liefde voor muziek in je hebt. Recensie Inge Maria, “I see you” genomineerd voor de grote prijs van Nederland

  1. Wat een prachtige recensie, maar Inge haar eerst juweeltje ‘I See You’ krijgt hopelijk heel snel een vervolg. Iedereen kan er aan meehelpen, daar aandeeltjes te kopen op Sellaband en je kan al menige voor proefjes beluisteren in demo versie. Ieder deeltje is een stap dichter bij het einddoel op 18 Juni 2012. Op deze datum moet Inge haar opgestelde budget 100% zijn, anders is het helaas niets.
    Er is dus nog veel steun en hulp van fans en personen die in Inge en haar muziek geloven nodig.
    https://www.sellaband.com/en/projects/ingemusic
    Help jij ook Inge te sponseren en steunen, je krijgt zelfs voor 1 aandeel van slechts € 10,- bij een succesvol einde, Inge haar 2de muzikaal juweeltje van een album op cd of full download toegezonden zodra het album is afgewerkt. Jij doet ook mee, bij voorbaat hartelijk dank namens Inge en Freger65.
    Bezoek Inge haar website: http://www.ingemusic.com/

    1. Isabel Blanco

      Dit verdiend ze ik was compleet verrast door de muziek, de stem en het een zijn MET de muziek, dat is niet veel talenten gegeven. Je hebt talent en talent maar Inge is iets bijzonders die ademt muziek. Ik hoop oprecht dat ze heel veel succes krijgt. Aan mij zal het niet liggen. We gaan maar eens verder met de aangereikte site, waarvoor dank en een interview met Inge🙂 En die oproep geld voor iedereen gooi em zo op twitter🙂

      1. Hoi Isabel,
        Wij zijn Frederik & Gerda > Freger65 beiden echte muziekliefhebbers uit Willebroek, Vlaanderen. Ik, Frederik heb Inge haar muziek ontdekt in oktober 2010, toen ze nog Inge Maria of Inge M. als artieste noemde.
        Inge is lid van ‘The Pack’ een Internationale verzameling mooie dames stemmen bij elkaar gebracht door Wolf Man uit Los Angeles, US ( http://wolfpackmuzic.com/wolf-pack-artists.html ) Stuk voor stuk pareltjes van stemmen.
        Eindelijk heb ik alles te danken aan Lindy Waldeck uit Enkhuizen, zij bracht me in contact met ‘The Pack’, als zangeres behoort ze ook tot The Pack, en weldra brengt ze haar eerste cd uit, een droom die in vervulling gaat voor haar als eind 40er. Net als bij Inge zijn de andere stemmen uniek en wondermooi, ga gerust even op ontdekking via bovenstaande link.
        Vermeldenswaardig is dat alle cd’s van ‘The Pack’ to heden zijn gemaakt met de steun via fundraising websites, welk uniek is. Niet goed genoeg voor de muziek labels waar echte rommel wel een contract krijgt, terwijl er veel mooiere, unieke en prachtige stemmen van artiesten in het independent muziek te vinden zijn.

  2. Hoi Isabel,
    Wij zijn Frederik & Gerda > Freger65 beiden echte muziekliefhebbers uit Willebroek, Vlaanderen. Ik, Frederik heb Inge haar muziek ontdekt in oktober 2010, toen ze nog Inge Maria of Inge M. als artieste noemde.
    Inge is lid van ‘The Pack’ een Internationale verzameling mooie dames stemmen bij elkaar gebracht door Wolf Man uit Los Angeles, US ( http://wolfpackmuzic.com/wolf-pack-artists.html ) Stuk voor stuk pareltjes van stemmen.
    Eindelijk heb ik alles te danken aan Lindy Waldeck uit Enkhuizen, zij bracht me in contact met ‘The Pack’, als zangeres behoort ze ook tot The Pack, en weldra brengt ze haar eerste cd uit, een droom die in vervulling gaat voor haar als eind 40er. Net als bij Inge zijn de andere stemmen uniek en wondermooi, ga gerust even op ontdekking via bovenstaande link.
    Vermeldenswaardig is dat alle cd’s van ‘The Pack’ to heden zijn gemaakt met de steun via fundraising websites, welk uniek is. Niet goed genoeg voor de muziek labels waar echte rommel wel een contract krijgt, terwijl er veel mooiere, unieke en prachtige stemmen van artiesten in het independent muziek te vinden zijn.

Reacties zijn gesloten.