Tros VERMIST, zoek ook naar Jimmy (James) Richardson vermoedelijk Londen, Camden omgeving Kingscross/Eusden

Het is de 2de keer dat ik het stuk plaat om een bepaalde reden vandaag tros vermist, de zus heeft al geprobeerd om Jimmy via dat kanaal aangemeld te krijgen, dat is niet gelukt dus we plaatsen het nog een keer. Een paar mediums hebben apart van elkaar in ieder geval ingevoeld dat Jimmy zich ophoud in Londen, de wijk Camden omgeving Kingscross/Eusden. Hij is vrij lang, 1,76, donker sluik onverzocht haar, vlassig mini baardje, ingevallen wit gezicht. Draagt een kapotte spijkerbroek, zwarte kapotte gewatteerde jas, soort bomberjack, afgesleten zwarte schoenen. Zit in een soort shelter. Ik verzoek iedereen die recent daar is geweest om mij te mailen. De zus is druk bezig met contacten in England.

Hallo,

Mijn naam is ‘Joan’, ik gebruik deze naam omdat ik graag anoniem wil blijven.
Ik ben op zoek naar mijn halfbroer Jimmy (James) Richardson.
Hij is een zoon van Michael James Carey Richardson & Hyacinth Martin.
Beide ouders van mijn halfbroer zijn geboren op Jamaica- parish St Andrew.
Onze vader als sinds de jaren 50 in Londen na vanuit (toen Jamaica onafhankelijk werd) naar Amerika gegaan om te studeren. Een aantal jaar later is hij naar Londen vertrokken.

De moeder van mijn broer Hyacinth heeft als reporter voor The Observer gewerkt in Londen en is in 1999 overleden. Heb haar nog gesproken 2 weken voordat zij overleed. Ze vertelde me hoe blij ze was dat Jimmy een zusje had en ze maakte zich ook zorgen om hem, ik wist toen nog niet echt waarom maar ik begrijp het nu beter.
Ons gezamenlijke vader Michael James Carey Richardson is overleden op 16 Januari jl. in 2012.
Ik ben gaan zoeken naar Jimmy rond 2010 nadat mijn vader vertelde dat hij hem al rond eind 2006 niet meer heeft gesproken of gezien. Mijn contact met Jimmy is beëindigd rond 2000 nadat hij een niet zo prettig voorstel aan mij had gedaan.

U moet begrijpen dat na het overlijden van zijn moeder hij bepaalde middelen is gaan gebruiken en erg achteruit ging en in dingen verwikkeld raakte waar ik niets mee te maken wilde hebben. Op advies van mijn doopvader (inmiddels ook overleden) heb ik het contact verbroken, iets waar ik nu verschrikkelijke spijt van heb want hij had hulp nodig.
Ik ben niet met Jimmy opgegroeid en hem zelfs niet gezien. Hij belde mij vrij veel nadat mijn vader ons ‘het geheim’ vertelde dat we broer en zus waren. We hadden elkaar nog nooit eerder gezien. Er was een prettige ‘klik’ in die tijd en we wilden allebei graag hetzelfde namelijk: gewoon een broer/zus/familie hebben. De aandacht van onze vader was nou niet echt royaal te noemen maar ok hij had ook een eigen erg privé leven waar wij niet zoveel vanaf mochten weten.

Jimmy snakte naar aandacht van onze vader en ik in die tijd ook. Zoveel dat hij constant kontakt zocht met onze vader en onze stiefmoeder, die het allemaal heel goed heeft opgevangen en geprobeerd heeft te sturen. Het is met haar dat hij dan ook dagelijks contact bleef zoeken omdat zij de enige weg was om tot onze vader door te dringen. Ik had datzelfde probleem maar ik heb dan nog wel een moeder die er is in Nederland die mij kon opvangen en die er wel verstandig mee om wist te gaan.

Jimmy is een heel lieve jongen, intelligent en een warme persoonlijkheid. Hij heeft een heel lage stem en praat erg ‘Cockney’, iets waarvan ik weet dat mijn vader een ontzettende hekel had maar ja als je in Londen woont en je hebt een beetje een ‘streetlife’ mentaliteit dan pik je dat vanzelf op.
Nu kan het zijn dat er iets akeligs met hem gebeurt is en dan is het ook goed dat te weten. Het gaat erom dat we weten wat er gebeurd i. Mijn vader heeft voor zijn dood gezegd dat hij dacht dat Jimmy misschien overleden was. Mijn stiefmoeder denkt zelfs dat hij vermoord is. Ik weet het niet, ik hoop dat hij in ieder geval geen pijn heeft of iets dergelijks en als ik hem vind wil ik hem graag bepaalde dingen van zijn vader geven die ik bewaard heb voor hem.
Hij heeft geen contact meer opgenomen met onze stiefmoeder, iets wat zij erg raar vind.
Ook heeft ze mij gezegd het los te laten omdat het een beetje teveel werd maar ik kan dat op dit moment niet. Vooral omdat onze vader net is overleden en ik hem heb beloofd Jimmy te vinden zodat hij nog een gesprek met hem kon hebben. Mijn vader wist van mijn zoektocht af en heeft me wel verteld voorzichtig te zijn en als het niet zou lukken het ook op te geven. Iets wat ik momenteel voor m’n gevoel gewoon niet kan.

Hij zou tegen onze vader hebben gezegd rond 2005 dat hij naar Jamaica ging. Later vertelde mijn vader dat hij misschien naar Amerika zou gaan en nog eens later dat hij er niet in geloofde dat hij Londen had verlaten omdat hij ook 2 kinderen heeft.
Weet het dus gewoon niet en heb ook geen foto, erg onhandig allemaal!
Alle tips zin welkom! Mail naar mij, isabelblanco@home.nl

In ieder geval bedankt,

Lieve groet,

‘Joan’

Een gedachte over “Tros VERMIST, zoek ook naar Jimmy (James) Richardson vermoedelijk Londen, Camden omgeving Kingscross/Eusden

Reacties zijn gesloten.