Column Sjamanisme Miranda Custic Schellingerhout, healing voor verwerking verdriet

Een lange slanke ingetogen man neemt plaats in mijn praktijk.

Gezien zijn lengte neemt hij liever plaats op een stoel dan op mijn zachte bankje.

Ik heb vaak het tegenovergestelde probleem gezien mijn kleine lengte.

Dit is een vervolg van de eerste sessie en ik zie, dat de man zich meer durft te laten zien, horen aan de buitenwereld.

Hij is ook zijn grauwe gelaatskleur kwijt.

Hij was op zijn werk ook een paar keer flink te keer gegaan, omdat hij nu genoeg had van bepaalde situatie’s.

Dat is het leuke van deze sessie’s; even uit je dak en dan ben je het ook kwijt.

Soms kunnen er meer van dit soort boze momenten voorkomen en besef je pas hoeveel trauma’s zich hebben opgestapeld in je leven.

Je ontlucht jezelf zeg maar energetisch.

De man heeft een leven lang niet echt een relatie gehad en is dol verliefd op een vrouwelijke collega wat niet beantwoord wordt.

Aangezien dit de tweede sessie is, ga ik naar zijn kern en zie dat deze geheel langgerekt en helemaal plat is.

Hij heeft nooit door kunnen groeien in zichzelf.

Ik krijg een beeld, dat hij platgedrukt wordt in een lift. Dat geeft ook een angstig gevoel.

Geen bevrijding mogelijk.

Ik ga verder door zijn lichaam en geest en zie een beeld, dat hij een tulp is waarvan de knop nog omhuld was.

De stengel was doorgegroeid, maar de bladeren ontbraken ook.

Zijn hart was symbolisch heel erg gezwollen. Hij heeft zoveel liefde te geven en het steeds geprobeerd, maar het contact met zijn kern ontbrak.

De tranen rollen over zijn wangen.

Waarom kan zij wel met andere mannen leuk praten en lachen en met mij niet?`vraagt hij.

Ik hoor…kwantum fysica…

Zeg hem wat ik hoor en we kijken elkaar aan van wat moet dit nou betekenen.

Ik ben wel getrouwd met een chemicus, maar ik weet absoluut niets van chemie.

Ik werk in een wetenschappelijk bedrijf, antwoordt hij.

Meteen krijg ik door, dat ze niet dezelfde taal spreken.

Dat de verliefdheid voor deze vrouw niet in het bijzonder op haar gericht is, maar op een persoon die hij zou willen als partner.

Dol verliefd zijn op iemand die hem begrijpt.

Ik hoor het liedje…Can this be true…

De tranen rollen nog meer over zijn wangen.

Ja, daar ben ik mijn hele leven al naar op zoek, beaamt hij.

Ik ga door met de sessie.

Zijn hart laat de energie die daar teveel in zit doorstromen naar zijn kern en zie dat hij vanuit de energie van zijn kern zijn hoofd wilt bevrijden…uit de knop van de tulp….

Ineens zie ik, dat de knol van de tulp kleine worstels aan het geven is….hij is zich aan het verankeren…

Ik laat hem zijn eigen kern ingaan die nu groot en volledig gevuld is met de warmte van zijn hart.

Ik krijg het zelfs warm, hoor ik hem zeggen.

Zijn lichaam en geest zijn ontspannen.

Zijn wanhoop verdwenen.

Na afloop van de sessie bel ik mijn man met de vraag wat kwantum fysica betekent.

Het is even stil aan de lijn en ik hoor hem zeggen, dat het wel een lange uitleg kan worden.

Nee, daar zit ik niet op te wachten.

Wat is het verband in deze sessie.

Hij vertelt me er in het kort wat over en ineens hoor ik weer wat er werd gezegd…ze spreken niet dezelfde taal…

Hij heeft een life time een soortgenoot gezocht en niet kunnen vinden…zichzelf nooit kunnen ontplooien.

Ondanks zijn behoorlijke lichaamslengte was hij niet energetisch doorgegroeid…innerlijk nooit tot bloei gekomen…