Prins Johan Friso vecht voor zijn leven, bedolven onder een lawine, slechts 43 jaar oud. Een echtgenoot/vader/zoon/broer/oom……..

Als je twitter goed bekijkt kom je om in de berichten vanuit Oostenrijk waarin zich vanmiddag een afgrijselijk drama voltrok. De nachtmerrie van elke echtgenote, kinderen, moeder, broers, familie en vrienden. Prins Friso kwam in een lawine terecht. Het nieuws bereikt ons om circa 15.30 en ik geef toe dat ik werkelijk even stilstond. Niet zo goed meer wist wat ik moest denken muv die IC kamer waar zijn vrouw en moeder en ik denk inmiddels zijn broers ook zijn gearriveerd met hun vrouwen.

Wat ik vooral wil zeggen is dat ik dankbaar ben dat men in de Nederlandse pers heden terughoudendheid in acht heeft genomen en slechts die berichten overneemt van de RVD, zijn feitelijke toestand is dat hij, slechts 43 jaar oud, vecht voor zijn leven.

Voor ons Nederlanders kennen we natuurlijk vooral onze Koningin de moeder van prins Friso, zij is er ALTIJD voor ons als er een drama gebeurd, denk even aan Enschede. Wie trooste er mensen terwijl haar vader op sterven lag in het ziekenhuis? Wie is een stabiele factor in ons land? Wie is niet alleen onze majesteit maar ook moeder en grootmoeder?

Voor de familie, vooral zijn vrouw Mabel die al de hele middag aan zijn bed zit met moeder Beatrix en de kinderen is dit afschuwelijk. Je kunt niets, slechts afwachten en machteloos toekijken. Laten wij dan ook niet verder gaan met speculaties of erin meegaan maar laten we vooral voor het gezin van prins Friso en de familie bidden, kracht geven, een kaars opsteken en hopen op goed nieuws. Hoe zwaar het bericht ook is. Laten we hopen dat het goed voor hem afloopt, een jonge man van slechts 43 jaar in de bloei van zijn leven vecht letterlijk voor dit leven waarin hij een vrouw heeft, 2 prachtige dochters en zijn familie. Ik vraag aan hen die gelovig zijn, bid, aan hen die het niet zijn steek een kaars op of denk even aan ze. En tegen hen in Lech wil ik zeggen WIJ DENKEN AAN JULLIE, in ons hart……. heel veel sterkte en ivm dit nieuws zal er geen aandacht worden besteed aan Carnaval en dergelijke, ik vind het niet gepast, onze gedachten gaan thuis naar een vrouw, een gezin, een moeder, broers, schoonzussen die waken aan het bed van Friso opdat zij hopelijk iets van onze kracht kunnen voelen en steun eruit kunnen halen.

10 gedachtes over “Prins Johan Friso vecht voor zijn leven, bedolven onder een lawine, slechts 43 jaar oud. Een echtgenoot/vader/zoon/broer/oom……..

  1. Laten we met ons alle begaaft en niet begaaft de geestelijke krachten bundelen en alle getroffen gezinnen de moed en kracht proberen aan te rijken via de Hogere machten dat ze deze tragedie kunnen overwinnen alle energie van mijn echtgenote en mij is naar die mensen toe
    laten we hopen op een positief resultaat daar smeken we voor.

    in licht liefde en vrede

  2. Frank Prikanowski

    Goed initiatief Willem, wij zijn van de partij. Zoiets gun je geen enkele familie, en dus ook niet de Oranjes.

  3. Monique

    Ik vind de boodschap heel erg mooi en komt ook goed bij mij binnen. Ik hoop zo dat je gelijk hebt en dat prins Friso weer hersteld en weer van zijn vrouw en vooral zijn kinderen kan en emag genieten. Dit staat totaal los van het feit of iemand de titel “prins” wel of niet bij zich draagt, maar geldt voor ieder ander in deze afgrijselijke situatie met of zonder “titel”.
    Toch heb ik het gevoel dat de RVD “voorzichtig”is met het naar buiten brengen van de informatie, omdat ik PR-technisch (in dit opzich een vreselijk commercieel woord) van mening ben, dat het met Friso helemaal niet goed gaat en hij eigenlijk al hersendood verklaard is. Ik denk dat het wachten is totdat alle familie aanwezig is en er een tijdstip gekozen wordt door de RVD later op de op de avond/nacht om dit trieste nieuws kenbaar te maken. Zodat de respons nu “meevalt”, maar mogen in alle.hevegheid binnen komt. Echter dan staat er een heel persteam klaar met pasklare antwoorden… Hoop dat ik er naast zit en friso uit deze tragedie gaat herstellen!!!!

  4. Nètwerk

    Ik zie het somber in. Wel heel erg triest voor de gehele familie. Ook Bea is moeder. met of zonder titels. Wens hen veel sterkte toe.

  5. Erg triest voor hen, ik heb er geen goed gevoel over. Ik hoop dat ik er naast zit deze keer.
    Mijn kaarsje brandt voor Friso en de familie.

  6. Ik ben geschokt. Ik heb het gevoel dat hij inderdaad hersendood is en dat er weinig meer aan te doen is. 20 minuten onder sneeuw, 5 minuten reanimatie (?) en dan gelijk met helicopter naar het ziekenhuis… Minimale berichtgeving. Ik hoop dat het goed komt, maar ik vrees het ergste. Liefde en sterkte voor zijn vrouw, kinderen, zijn moeder en allen die hem liefhebben. Hou hem in het licht.

    1. Isabel Blanco

      Dank voor het onderstrepen van het gevoel wat ik al 24 uur bij me draag………..

Reacties zijn gesloten.