ZONNESTORM ZORGT VOOR SPEKTAKEL

ZONNESTORM ZORGT VOOR SPEKTAKEL
De zonnestorm die vandaag de aarde bereikte, zorgde ervoor dat het noorderlicht in een groter gebied te zien was dan normaal.
Foto

In Zweden, Noorwegen en het noorden van Groot-Brittannië leverde de storm een spectaculaire lichtshow op. In Nederland is vooralsnog weinig van het noorderlicht te zien.
Vliegtuigen omgeleid
Een zonnestorm zorgt niet alleen voor visueel spektakel. Het kan ook satellietelektronica, energienetwerken en radiocommunicatie verstoren, maar er is weinig overlast gemeld. Uit voorzorg werden verschillende vliegtuigen die via de noordpool vliegen omgeleid, meldde de Amerikaanse nieuwszender Fox.
Volgens NASA moeten we ons opmaken voor een veel zwaardere zonnestorm in 2013, die onder meer stroomnetwerken langdurig plat zou kunnen leggen.
Lees ook:
Noorderlicht in Noord-Nederland te zien

RTL nieuws

33 gedachtes over “ZONNESTORM ZORGT VOOR SPEKTAKEL

  1. mbrv4ever

    Dat klopt dat van 2013 ik ben lid bij de nasa ik zoek vrijwillig naar dingen via hun.
    dus dit soort nieuws krijg ik meteen mee in mijn acount.
    je mag er op rekenen en dit is meteen een advies.
    als die zonnestorm komt je beter alle computer gestuurde apperaten kunt uitzetten.
    pc,s mobieltjes enzf.
    want deze die er dan aankomt kan dat zo vernietigen.

    1. Isabel Blanco

      Nice, leuk, erg interessant dit soort fenomenen en uitwerking, kan alleen het poollicht niet zien🙂

  2. Persoonlijk neem ik aan dat net zoals deze het niet zo groot verschil maakt ik ben nogal gevoelig voel zelf de stratosferische windstromingen ook de draaing van de noordpool maar deze zonnestorm was minder dan een storm in een glas water en ik ken mensen die daar als de dood voor zijn komt van LSD dus maak de mensen niet onzinnig bang wat de zon doet doe ze al een 5 miljard jaar naar de aarde toe en hj bestaat nog steeds de grootste vijand van de aarde is de mens niet de natuur

    in licht liefde en vrede

    1. mbrv4ever

      Jah dat de mens de grootste gevaar is op de aarde daar ben ik het met u eens.
      maar de zon is geen onderdeel van de natuur op zicht.
      ik weet dat de maan de zon en sterren op somigen mensen een invloed hebben.
      ligt er hele maal aan hoe gevoelig ze zijn.
      maar zone zonne storm is ook niet inidrect een “gevaar voor levende wezens”
      wel voor apperaten.

      dus jah ik zie ook niet direct ergens dat er staat dat mensen moeten vrezen er voor

      Maar ik denk ook meer dat geloof en zo daar invloed in hebben
      denkende aan de zoveelste keer de wereld al had moeten vergaan.
      en hoe mensen daar meteen op reageerde

      ik ga er van uit dat de aarde eerder vergaat door de mens dan door de natuur of een hemel lichaan..

  3. Klopt helemaal als ik de maya calender ter hand neem dit wil zeggen de foto s van de orginele kom ik ook tot de slotsom dat die het toen opgegeven hebben omdat de mens niets maar dan ook niets geleerd heeft en dat we deze ronde die we ingaan niet meer volbrengen of er moet een groot wonder gebeuren de nieuwe aarde is er reeds en de reis erheen is niet erg leuk neem ik aan ook de trip naar de aarde was dat niet.
    in licht liefde en vrede

    1. mbrv4ever

      Eigenlijk kwamen we via die zelfde meteoriet die de dino,s dode
      Nasa heeft dat bevestigd
      dus jah wij komen van ver en zullen altijd ver blijven reizen.
      waar we ook naar toe gaan uiteindelijk.

      1. Voor een deel kan ik erin meegaan enkel mijn inzicht in de Nasa is minder positief. en wel ik maak geen zogenaamde bewijzen die ook weer ontkracht worden in de loop der tijd,ook vertel ik niet een ander iets dan wat ik eruit weet door cosmischinzicht door gene zijde bekomen. als je gaat zien naar http://www.cosmischinzicht.nl en de andere site wat ook daar wat over vertelt zal je merken dat er wat verschil is door de Nasa vertelt of door mij. ik bekoom mijn info van gene zijde en niet door veel zoeken op internet dat laat mijn oog niet toe. de site is http://www.spiritlife.nl
        In licht liefde en vrede

      2. mbrv4ever

        Willem.
        wil je mij dan het tegen bewijs leveren dat nasa zou liegen.
        want ik werk namelijk voor nasa als vrijwillige onderzoeker en ik ben benieuwd of u uw verhaal ook met echt bewijs kan aangeven.

        en die sites die u heeft op genoemd zijn leuk maar niks wat aangeeft van betrouwbare bron getuigd.
        sterker de helft van de website werkt niet en is nog al erg amateur achtig gemaakt.

        en spirtueel heeft niks met oorsprong te maken.
        naar mijn mening.

        en u hoeft u ook niet aangevallen te voelen want wat u zegt heeft geen inhoud op wat ik zegt.
        ik had het niet over spirituele dingen alleen dat de mens NIET is onstaan als men denkt.
        wij waren een bacterie die via via de aarde verziekte.
        daarom verschillen de mensen ook zo van de rest van de dieren.

        want de mens denkt goed te zijn maar de natuur denkt daar echt anders over.

        dus ik wacht met vreugde op echte bewijs van uw verklaring…

  4. Liegen nee ze passen de waarheid aan is reeds vaker bewezen kijk er alles maar eens op na ook met fouten in de spaceshutle verdraaide ze de boel hun waarheid is de waarheid van de hedendaagse geleerde die het bewijs aanpast enkel het verhaal ondersteunen van het Godsdeelte is al de grootste waanzin en wel om het volgende sneller dan het licht is niet mogelijk stel mijn vader maakte kinderen sneller dan het licht ik ben zo geboren hij erg zakelijk ik niet dus ziet hij van dat is niks ik doe het niet wat dan zo kan je de hele santekraam voor de gek houden en daar werkt nasa aan mee.

    dee onzin dat de mens van de dieren verschild is al lang bewezen de apen hebben eenzelfde iets de echte intelegentie zit in zee en de mens moord die uit niet ons lichaam is van elders maar onze ziel of intelegentie die we gekregen hebben aan een fout van de intelegentie van ons allemaal en lees eens heel goed de hindoegeschiedenis daar kom je de wijsheid al tegen je moet wel jezelf in de tijd van de verhalen verplaatsen om ze helemaal te begrijpen

    in licht liefde en vrede

    1. mbrv4ever

      Beste willen,
      als eerst dat godsdeeltje wat jij daar op noem heeft nog geneens met nasa te maken.
      dat is een hele andere soort wetenschap. heeft niks met ruimte of ruimte vaart te maken.

      U lijkt met deze verhaal meer een soort angst te laten zien.
      voor andere manieren dan die van u.

      he geen probleem iedereen mag geloven wat ze willen.
      maar je komt niet met bewijs als ondersteuning dat vind ik dan wel jammer.

      want nu blijft het alleen maar een gedachte .
      een idee en die is alleen die van uw kant!.
      wetenschap is er om dingen te laten zien en op te lossen of wilt u ook ontkennen dat er
      door wetenschap medicatie is ontstaan of gaat u ook niet naar het ziekenhuis als u ziek bent
      grote kans dat u daar geholpen wordt door Nasa techniek.?

      1. Isabel Blanco

        Willem en Angst gaan niet samen, dat kan ik alvast zeggen, mijn insteek is heel simpel, qua wetenschap. Die heeft bewust willens en wetens het para/spiri deel overgeschalen. Sir William Crookes is zelfs officieel in de ban in England en Paus Leo heeft in 762 op verzoek van keizer Justianus, de man van de codificatie die de grondlegger werd van de huidige privaat en strafrechtboeken besloten dat het spiri deel er niet in past dus het werd uit de bijbel gehaald en de kast in gegooid.

  5. okay waar haalt de nasa de onzin vandaan dat de pyrmides in egypte niet op de juiste verhouding bestaat ze willende mens niet wijzen dat daar de nieuwe aarde ligt ook de spaceshutle wisten ze vooraf maar erom heen praten war haal u de onzin vandaan dat door wetenschap medicatie gemaakt is of bedoel je drugs medicatie komt van de meidicijnmannen ongeacht welke naam je hun geeft geest kapotmakende dingen van de chemie heelaas ook de genetische mannupulatie dat zorgt dat de hele aarde eraan gaat
    in dokters geloven na 170 longontstekingen vergeet het in de wetenschap geloven met agent orange longen vergeet het ze zijn geen god ze zijn de duivel

    inlicht liefde en vrede

  6. mbrv4ever

    mijn onzin of die van u?
    heeft u niet door meneer dat u echt zo erg de moeite doet om uw Geloof en gedachtes
    te proberen geven u heeft uw geloof heel goed maar ik ondersteun die niet.
    jij komt met dingen aan die alleen maar als een gedachte kan zijn.
    ik daar aan tegen acepteert wat ik zien kan en liefst voelen.

    En nee ik heb het niet over Drugs.
    ik hb het over een viertien jarige meisje die een wetenspappelijke manier bedacht
    om kanker cellen te isoleren Kijk dat is wetenschap.
    daar help geen kruidje bij nog een geloof maar gezond verstand!!

  7. mbrv4ever

    en daarop aanvullend ik ben nog niet lang uit het ziekhuis waar ik lag met spontane verlaming
    een avond was ik zelf even dood maar ik werdt weer bij gebracht door techniek en ja wel wetenschap dus u kunt zeggen wat u wilt meneer maar de wetenschap die u ontkent heeft mijn leven gered!!!

    1. Isabel Blanco

      Morgen is Willem er weer voor de reacties, hij ligt op bed met een longontsteking om verder het gesprek uit te diepen hier.

    2. Beste u mag wat mij betreft geloven dat de nasa de waarheid vertelt vertel mij dan waarom ze de mensen in de spaceshutle hebbben laten terugkeren terwijl ze wisten dat deze niet meer de dampkring kon binnen komen.Ook nog waarom houden ze de mensen voor de gek met net te doen dat we met lichaam en al naar eenandere planeet kunnen in de toekomst ,dit lichaam hoort thuis in dit zonnestelsel en is niet in staat erbuiten te overleven en nog te reproducteren.waarom vertellen ze de grote kolder dat licht in een rechte lijn gaat even de proef op de som u sta smorgens op met heldere dag net voor de zon aan de horizon verschijnt en kijkt naar het oosten daar waar hij moet komen u ziet de zon niet maar het wordt reeds licht normaal licht in een rechte lijn blijft het dondr tot de straal je raakt , dus wederom onzin. Nu even over de medischewetenschap en nu komt het dat zijn niet de de eed van hypocrates bewandelen maar die van hypocritus. ik had mijn eerste bijna doodservaring voor mijn 2 jaar de laatste is nog niet zo lang geleden , er zijn er diverse geweest ook de ter dood veroordelingen van artsen is ongelooflijk maag en darmkanker met mijn dertig jaar zou geen 5 jaar meer levenindien ik me niet zou laten behandelen wel ik leef ondertussen bijna 40 jaar al langer. heb twee branden meegemaakt een op een tanker die aan het laden was in Mena trossen kappen en varen naar buiten was binnen 24 uur spierwit. daarna agentorange vervoerd niet weten hoe of wat enkel dat het troep was pompkamer vol dus met zuurstofmasker op naar beneden , longen die nadien nog enkel als afschrikwerkend voorbeeld kunnen dienen. daarna de kanker en op 42 jaar een hartinfact in leven gehouden door een van mijn grote vrienden een hond. beboren met 2 gaten in het hart ,op 60jarige leeftijd was zowel hartinfarct als de gaten weg . blind gworden een oog 100% ander oog nog 0,02 zicht. nu het nodig is om te overleven na een 170 longontstekingen werkt boven ook eraan om dat omhoog te krijgen en wederom met succes niks artsen die steeds maar je de dood in praten of medicatie geven die je dood bespoedigen .voorbeeld ik ben allergies voor vele medicijnen die bekend zijn bij de artsen een ervan codeine ik zwel op en stik erin kom ik bij de arts die zegt je mag dat niet hebben maar schrijf je het voor innemen en indien niet opgezwollen naar een uur er nog een nemen dus je moet eraan.
      Laat ik je zeggen dat artsen de grote neppers van de maatschappij zijn je geneest in 90% van de ziektes jezelf met geestelijke wilskracht. hoewel ik als mens steeds ook tegen mijn clienten zal zeggen ga naar de dokter en ik ben een die als ik het niet eens ermee ben niet de client aan het hoofd kletst maar de arts benaderd. Kijk eens naar de regt over paranormale kinderen stop ze vol medicatie en ze ruimen vanzelf op.nee kijk of ze de gave hebben en behandel ze daarmee zodat ze het leren leven als anders zijn , een omschakeling van het gewone stoffelijk lichaam naar fijnstoffelijk is bezig ook al is het nog pril en zal het nog honderden jaren duren eer dat volledig zal zijn en dus werk naar terug naar de natuur om de aarde de kans te geven de intellegentie te laten halen wat zo brood nodig is alles zal er bij welvaren.
      in licht liefde en vrede

  8. Waarom blijft de nasa bezig met geheimzinnig doen over zogenaamde gecrashte ufos onzin geen levend wezen buiten de aardse is op aarde te bekennen maar ze hebben een pracht betaalde job om mensen bang te houden zodat ze bestuurbaar zijn net zo met 212-2012 ook een puur kolder verhaal waarom gaan ze niet eens hun blik werpen op iets dat duidelijk aangeduidt is de nieuwe aarde volg de weg van de pyramides en na vele miljoenen lichtjaren vind je de planeet net acht een dubbelzon ook vanhier niet te zien als dubbelzon .

    nog een leuk aspect waarom bellen wetenschapelijke onderzoekers mij voor ze aan hun onderzoek beginnen is dat hun onzekerheid of zou het voor hun gemakkelijker zijn daar ze dan de weg reeds weten
    een ander iets ik voorspel het weer beter langer dan de weermannen maar ik heb niet ervoor geleerd heb enkel 2 antennes die met boven in verbinding staan. zorg voor een extra deken er komt veel kou aan en daar een hete korte zomer en veel regen

    in licht liefde en vred

    1. mbrv4ever

      Oke ik heb echt mensen kennis en ik merk het al hoogwaan
      wat je nu schrijft kan ik echt niet geloven wetenschappers die jou bellen??
      wetenschappers? echt je vind het toch niet erg dat ik dit niet serieus meer kan nemen he.

      Nasa liegt niet en het intreseert mij ook echt niet dat u in een ontkening er van leeft
      maar u komt niet met bewijzen u loopt alleen te praten over een nieuwe aarde waar is daar de bewijs van dan kom er dan mee zou ik zeggen.

      Maar goed hier is mijn bewijs:
      http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=4389
      http://www.dossierx.nl/grenswetenschappen/de-mayakalenders-en-hun-relatie-met-het-magische-jaar-2012-deel-1.html
      http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/2437511/2011/05/26/Archeologe-vindt-17-piramides-dankzij-NASA.dhtml
      http://www.multilingualarchive.com/ma/enwiki/nl/Space_medicine
      http://www.medicalfacts.nl/2006/06/28/nasa-helpt-bij-onderzoek-naar-diabetes/
      http://www.kennislink.nl/publicaties/ruimtevaart-doet-je-hart-sneller-kloppen

      of wilt u dit ook ontkennen?

      1. Isabel Blanco

        Ik meng me er effe tussen, Volkskrant is niet altijd zo zo, getuige Asha ten Broeke met kritiek op programma Liesbeth van Dijk paranormale bestaat niet terwijl ze een klant van willen is, dan heb je een aantal sites hier staan van magnetique, Jurgen D en deze meneer staat erom bekend dat ie een jatter is en zonder bronvermelding dingen aandikt en zich voordoet als wetenschapper. De man echter is geen wetenschapper maar een mislukt paragnost met de kont vol schulden die thans onvindbaar is. De waarde van stukken als grenswetenschap zijn dan ook waardeloos omdat ie her en der wat weg heeft geplukt, halve stukken zonder bronvermelding op een manier dat het LIJKT alsof het klopt. Dus deze sites zijn helaas niet neutraal en juist.

      2. mbrv4ever

        oke weetje wat ik dacht met intiligente mensen te maken te hebben boy was ik hier in dom om dat te geloven duidelijk dus

        en eht is waar wat mensen mij zeggen mensen zijn gewoon raar ze willen alleen in zien wat ze zelf bedenken dat is ook een van de redenen dat de mens uit eindelijk zal ophouden met bestaan.
        en laat ik er bij zeggen GOD zij dank ook al geloof ik niet er in.
        maar goed ik ga op zoek naar echte intiligente mensen met de IQ net als ik

        gegroet life long and prosper!

      3. Isabel Blanco

        Weet je mensen willen zich graag profileren en helaas is het vaak de verkeerde hoek, de jatters die een deel ergens vinden, plaatsen, zichzelf als een gorilla op de borst kloppen met “zie mij nou goed zijn” tis dat Jurgen en ik een voorgeschiedenis hebben Willem trouwens ook en zijn werkwijze kennen. Triest hoe men op deze manier mensen semi belazerd want als je de stukken op titel opzoekt vindt je ze ook maar dan ook het geheel. De meeste info overigens vindt je op engelstalige wetenschap sites, denk CNN ook! Staat meer dan je denkt en universiteiten.

      4. het enige verschil is dat jij je verhaal van de leugensite van Jurgen Deleye haalt een die als 3.14po zelf de boel berdonderd maar dat is jouw zaak ook dat de Nasa een leugenpartij is gelijk de Amerikaanse regering vandaar dat ik moet leven van een pensioen van 436 euro omdat amerika ontkend dat de oorzaak agent orange is oja een treurig iets de laatste woorden van een van de inzittende van de spaceshutle was Look??? daarna was het over. Nasa houdt de mensen dom en klein en ach indien je graag groot doe ga en blijf dan bij GW de nepsite van nederland lees maar eens mijnantwoord na over de mayas en de aanval erop hoewel ik enige tijd nadien vol in het gelijk kwam het ga je goed en dwaal verder maar doe dat niet naar mensen toe je zet ze aan in je waanzin tot mogelijk zelfmoord

        jammer voor jou klopt het ook rechters advokaten beursgoeroes maar ja jij denkt dat de leye je god is is blijf daar dan

      5. mbrv4ever

        blijf jij met je attenetjes maar gericht naar boven kijken wie weet vang je nog wat inteligentie op!
        ben klaar met jou soort duideljk geestelijk verward!

        hoor je klaar met jou soort!
        geloof wat je wilt en leef je leven maar in waan echte mensen zullen er blijven
        adjeu

      6. Isabel Blanco

        We gaan niet beledigen hier dan grijp ik in. Waar we het hier over hebben is pure science, daar laten we het bij, dat houdt dat men altijd 2 dingen tegen komt, 2 stellingen DAT IS DE ESSENTIE VAN WETENSCHAP. Vergeet niet dat Einstein bejubeld EN vergruist werd om zijn quantumtheorie, energie KENT geen tijd! En zelfs net als Crookes een tijd de ban in moest en dan hebben we het over een Nobelprijs winnaar die met deze materie ook bezig is geweest! Dus onderschat de wetenschaps kant van Willem niet! Die heeft een graad op universitair niveau net als ik en helaas zijn we behept met een bovennormaal iq hoogbegaafd. Hebben wij niet om gevraagd echter geeft ons wel het recht om een theorie te kunnen relativeren (einstein).

  9. @mbrv4ever wel denk da tje dan in een home voor geestelijk gehandiicapte moet zoeken of op GW hier zit te veel voor jou te hoog gegrepen dat is de domheid van het kuddedier meer ben je niet klakloos aannemen dat een wetenschapper gelijk heeft ik niet daarom leef ik nog met een igq van ver boven jou

  10. mbrv4ever

    mocht je willen mijn iq is 184 gemeten door echte instanties
    en ik denk dat jij eerder in een geestelijk gehandiicapte voorziening hoort!

    1. Isabel Blanco

      Mooi dan kunnen we elkaar de hand schudden, helaas ik loop er niet mee te koop maar is een feit, ALPHA is 186, in het engels 185, met Beta erbij 152 Nederlands en Engels 150. Ik heb een aantal engelse wetenschappelijk stukken op mijn naam staan, jij denk ik niet dan had ik ze al gevonden, voor Harvard.

    2. wat zou de erasmus universiteit in rotterdam zijn een kleutertuin? nee jochie je bent gewoon een op zijn zijdelijks gezegd een blaaskaak een ding is heel zeker je woont wel in breda maar je bent een loser en geen brabqander dan zou je nl weten wie ik ben man ga naar je gehendicaptesite bij jurgen daar hoor je thuis . ik heb 2 jaar in het grijze verleden onderzoek toegestaan in de erasmus op mijn gave en wat je uiteindelijk hoor is hoe bewijs je het onbewijsbare

      1. Isabel Blanco

        Erasmus, weet je Willem onze Universiteiten zijn niet zo zo meer zoals in onze tijd, ik me ook laten testen door Harvard, was overigens een vereiste voor het schrijven van die wetenschappeljke stukken in NL en Engels, dus dubbel en daar kwamen de scores hier uit.

Reacties zijn gesloten.