Frank Prikanowski, De kracht van dieren

De kracht van dieren…

Bij mijn sjamanistisch werk maak ik vaak gebruik van de hulp van krachtdieren.
De (kracht)dieren, ook wel totemdieren genoemd, vertonen gedragingen die helende boodschappen bevatten. Ieder dier heeft zijn eigen kracht. Door deze kracht te leren kennen en toe te passen in ons leven leren we lessen die ons helen en ons ondersteunen op ons pad.

Wanneer je een beroep doet op de lessen van onze broeders en zusters uit het dierenrijk, vraag je om één te worden met de krachten waarvoor deze dieren staan.
Je staat dan open voor de lessen die zij je te leren hebben.

Krachtdieren kunnen elk dier zijn. Vaak worden de Adelaar, de Wolf of de Beer als krachtdier gewenst. Echter élk dier kan een krachtdier zijn, van Mier tot Olifant, ieder dier heeft ons een of meerdere lessen te leren.

Er zijn verschillende manieren om contact te maken met een krachtdier. Het kan door meditatie, of door een trancereis. Maar vaak komen de krachtdieren gewoon op je pad. Je komt meerdere malen een bepaald dier tegen. Dat kan in het echt maar ook via TV of in een boek of tijdschrift. Een andere methode die onze broeders en zusters vaak gebruiken is dat ze verschijnen in je dromen.
Als je een krachtdier door meditatie of trancereis om hulp vraagt kan het zijn dat er een heel ander dier tevoorschijn komt dan je voor ogen had. Dit is op dat moment hét dier om jouw je lessen te leren. Je kunt ook gericht een dier oproepen vanwege zijn specifieke kracht/lessen.

Hoe ze ook verschijnen, ze hebben altijd een boodschap voor je.

Zelf werk ik al meer dan twintig jaar met krachtdieren, en ze hebben mij al vele lessen geleerd. Sommige lessen waren moeilijk, sommige gemakkelijk.
Er zijn een paar krachtdieren die altijd bij mij zijn, maar er komen ook vaak tijdelijk dieren langs om mij bepaalde lessen te leren. Een voorbeeld is de Muis, Broeder Muis komt altijd als ik aan een studie begin, hij is erg leergierig en systematisch, hij laat mij steeds dieper in de materie graven. Broeder Muis komt en gaat.

Een ander voorbeeld gebeurde onlangs.
Tijdens een wandeling met mijn honden door het bos achter mijn woonhuis zag ik een eekhoorn op de grond zitten, midden op het pad. Terwijl we dichterbij kwamen bleef het diertje rustig op het pad zitten, wat op zich al uitzonderlijk is.
Toen we op een paar meter genaderd waren schoot zij naar een boom en bleef vanaf een tak naar mij kijken. Ik heb een paar minuten staan kijken tot zij tussen de bladeren verdween. Ik vond dit een bijzondere gebeurtenis en nam mij voor om op te letten op andere tekens van Zuster Eekhoorn.

Thuis gekomen was er een serie op TV waar het woord eekhoorn drie keer viel.
Die nacht heb ik gedroomd over Zuster Eekhoorn.
Voor mij was dit alles een teken dat Zuster Eekhoorn mij wat te leren heeft.

De Eekhoorn staat voor plannen maken en verzamelen, met name energie verzamelen en opslaan voor tijden van nood.
Ook iets bewaren voor later is de kracht van de Eekhoorn. Of het nu gaat om een oordeel, energie, een mening, geld of voedsel het is belangrijk je voor te bereiden op de toekomst.

Zuster Eekhoorn rende in mijn leven om mij voor te bereiden op een verandering in mijn leven. Ook moet ik mijn “last” verminderen. Deze “last” kunnen gedachten zijn maar ook spanningen en stress. Hier ligt de grote les voor mij: ik zit de laatste tijd in een moeilijke periode, alles lijkt tegen te werken om mijn praktijk te laten groeien. Dit levert een hoop spanningen en stress op.

Een andere les die Zuster Eekhoorn mij te leren heeft is dat ik mijn schatten moet bewaren op een veilige plek. Deze plek is in mijn geval een zuiver hart en een zuivere geest.
Mijn schatten zijn wijsheid, kracht, energie en zorgzaamheid. Zij zullen mijn hart bevrijden van de last.

Door de les van Zuster Eekhoorn toe te passen in de toekomst zullen mijn angsten, spanningen en stress snel tot het verleden horen.

Binnenkort meer over krachtdieren.

Ik wens iedereen veel kracht en liefde, ook namens de krachtdieren die mij bijstaan.

Mitakuye Oyasin,

Frank

2 gedachtes over “Frank Prikanowski, De kracht van dieren

Reacties zijn gesloten.