Schandaal in kabouterland, oops als dat maar goed gaat……….

Schandaal in kabouterland

Niet lang geleden heb ik weer eens een gesprek gehad met mijn grote kaboutervriend. De kabouter die mij op de hoogte houdt van het wel en wee in kabouterland.
Hij had een opmerkelijk nieuwtje….

Jullie kennen ongetwijfeld de kabouters Wipneus en Pim nog??
Nou, zij zijn ernstig in opspraak geraakt.

Prins Wipneus is met zijn vriendje Pim aan de grens opgepakt met een grote lading drugs. Het handelde zich hierbij om Paddo’s. Deze paddo’s waren afkomstig van paddenstoelen waar ze eerst de bewoners van weggejaagd hebben. Honderden kabouters zijn dakloos geworden door deze actie. Een woedende menigte heeft zich al verzameld bij het paleis van koning Goedhart.
De totale straatwaarde van deze zending paddo’s loopt in de miljoenen.

Het was al langer bekend in kabouterland dat Wipneus en Pim zich nogal hufterig gedroegen de laatste jaren. Ze zijn eerder al eens opgepakt wegens het molesteren van een ambulance medewerker die een kabouter eerste hulp verleende die een eikel op zijn muts gekregen had. Ze hebben daarvoor drie maanden taakstraf gehad. Wipneus moest bij koningin Beatrix bij de hofvijver gaan staan als tuinkabouter (een baantje dat tegenwoordig meestal door onderbetaalde Poolse of Roemeense kabouters wordt gedaan), Pim moest allerlei klusjes doen voor Geert Wilders, oa het bleken van zijn haar.

Verwacht wordt nu dat de twee vrienden nu voor langere tijd achter slot en grendel gaan.
In een interview met beide draaideurcrimineeltjes werd duidelijk wat hun reden was voor hun asociale gedrag.
Het bleek dat ze in hun vroege jeugd misbruikt zijn door de schrijver van hun avonturen: broeder Gregorio (bekend onder het pseudoniem B.G (of A.B) van Wijckmade). Dit heeft zo’n grote impact gehad dat ze op latere leeftijd het spoor bijster werden. Nadat hun claim op schadevergoeding werd afgewezen zijn ze het slechte pad op gegaan.

Koning Goedhart heeft laten weten zijn zoon en zijn vriendje voorlopig niet in zijn paleis te willen zien. “laat ze maar eerst een tijd brommen in de cel, ik heb Spinazie (hoofd paleis beveiliging) opdracht gegeven om ze ver weg te stoppen in de kerkers”.
De troonopvolging door prins Wipneus is nu zeer onwaarschijnlijk.
Zelfs heks Kroepoek heeft geen woorden voor de daden van de kleine ventjes. “ik heb mij altijd aan de erecode voor heksen gehouden, ik ben geen lievertje. Maar kabouters uit hun paddenstoel zetten en de paddo’s verkopen gaat zelfs mij te ver”.