Frank Prikanowski verzoekt iets heel simpels over Kanker.

Frank Prikanowski

Om duidelijke redenen wil ik alle vrienden vragen, zelfs al is het maar voor een uurtje, dit over te nemen. Ik denk te weten wie dat zal doen. Denk aan iemand die je kent of bemint en die kanker heeft gehad. Mijn wens is dat in 2012 een remedie wordt gevonden. Plaats dit een uur lang, om hen te eren …die gevochten hebben tegen, die gestorven zijn aan of die nog altijd vechten tegen kanker. Iemand die kanker heeft, heeft slechts 1 droom: genezen! Ik denk dat 97% deze slogan niet kopieert en op hun pagina zet, maar ik hoop dat mijn vrienden bij die andere 3% horen. Ook al is het voor een uurtje, uit respect voor hen die gestorven zijn aan kanker of degenen die er tegen vechten…dank je

Frank vraagt iets simpels toch? Maar zijn wens is prachtig een remedie voor iedereen, we kunnen een eind komen als we allemaal bijvoorbeeld KWF ondersteunen, nee geen Pink Ribbon meer we hebben medicijnen nodig EN nieuwe wetgeving. We zijn ons zeer bewust van het feit dat oorzaak sterfte 1 op dit moment kanker is. Een klein voorbeeld voor nieuwe wetgeving is de actie voor Bibi, een kanjer van 7 jaar oud die we allemaal nu via het voetbal en de media hebben mogen leren kennen. Thomas Berge geeft speciaal voor haar een benefiet concert. Bibi heeft een onbekende vorm van kanker, ze verloor vorig jaar haar broertje Tristan aan diezelfde vorm van kanker. Op de site Trib4bibi kun je alle informatie vinden om dit kind te helpen. Door haar verder te behandelen in Amerika wordt haar kans op genezing vergroot tot maar liefst 40% en dat is heel erg veel!

Wat we ook niet moeten vergeten met de strijd tegen kanker is de mens zelf die het heeft, als je als therapeut bezig bent leer deze dan om de ziekte te accepteren in het leven. Het eerste wat men doet is BAH, dood en paf alles stort in, de hele wereld om de mens heen. Als wij ons met zijn allen sterker maken voor de rest in opvang kunnen wij ze verder helpen! Hoe simpel als de mens met kanker dit in zijn leven meeneemt als 1 pad, ziekte + mens zijn ben je ook al op de helft. Dat zie je bij kinderen heel erg sterk, Bibi is een kanjer voorbeeld. Zij vecht en lacht tegelijkertijd!

Acceptatie betekent namelijk ook loslaten! En wij zijn hier in Nederland nog enorm gezegd met de behandelingen hier maar toch moet er wel wat veranderen in de zorg voor de mensen met kanker zodat ouders van Bibi en anderen niet zelf een trip moeten betalen voor een noodzakelijke behandeling. De oogkleppen moet eraf in Den Haag als je weet dat elders een therapie is die mogelijk DE uitkomst kan zijn voor de wens van Frank.

Neem in je gedachte ook dit mee, Cuba heeft slechts op ongeveer 13 miljoen inwoners natuurlijk ook van doen met Kanker echter de Cubanen zelf hebben 2 hele centra’s waar ze terecht kunnen voor behandeling van bestraling. Stel je die wachtlijst eens voor! Stel je eens voor als een van die apparaten kapot is en gerepareerd moet worden. 2 bestralingsapparaten op 13 miljoen mensen enkel en alleen omdat een deel van de wereld stuiptrekkingen krijgt bij de naam Castro, dit is ook te zot voor woorden.

Mijn wens is dan ook algemener, ik zou graag willen dat ik de moeder van Natali in Cuba de kans kan geven om haar in een prive kliniek te laten behandelen waar ze meer kansen heeft op genezing. Ja inderdaad ik voeg er een land aan toe, mensen, omdat ze in mijn hart zitten. Natali is een meisje van 21, een kanjer, ze kon mijn dochter zijn en zo voelt het voor mij, haar moeder mijn zus en zo voelt het ook. Dus de omgeving kan ook groter zijn en breder.

Maar iedereen kent iemand of heeft iemand gekend met deze ziekte, die het heeft en ervoor vecht, die behandeld wordt, die eraan gestorven is, als vriend of als familie. Ik ken beide situaties, vrienden en familie waarin ik mensen aan deze ziekte heb verloren. Daarom baal ik zo ontzettend van Pink Ribbon maar maakt mijn hart een sprong voor acties zoals voor Bibi.

We laten ze toch niet alleen of wel?

Een gedachte over “Frank Prikanowski verzoekt iets heel simpels over Kanker.

  1. Natuurlijk is kanker een hel een domper van jewelste op alles rondom je zodra er iemand nabij ermee te maken krijgt. Kanker is de menselijke vijand maar is voor de mensen rondom een getroffene van belang dat ze beseffen dat de omgeving van de persoon een heel belangrijke invloed op de persoon uitoefend als je probeer de geestelijke vechtlust te stiemuleren op de goede manier dan vergroot dat de kans tot overleven.Mijn persooonlijke ervaring en advies naar de menssen die deze ziekte hebben is dan ook om samen met hun en de artsen ervoor te gaan om alles op alles te proberen die ziekte te baas te kunnen want ook het alternatieve werkt tegen kanker denk maar eens aan de Moerman therapie en weet dat deze net als de reguliere wel degelijk successen boekt.helaas is er nog zeer veel ondrzoek nodig omdat de echte oorzaak nog niet geheel duidelijk is .

Reacties zijn gesloten.