Workshop Sjamanisme bij Norma en Frank Prikanowski, praktijk Ashana

Op mijn verzoek heeft Frank een verslag gegeven over een avond bij hen in de praktijk over Sjamanisme. Een prachtige avond lees maar🙂

Het begon een tijdje geleden toen ik met Norma op een terrasje zat te keuvelen over onze praktijk en onze ambities en dromen daarmee.
Ik kreeg plots een ingeving dat ik een sjamanen avond moest organiseren.
Ik ben al van kinds af aan geïnteresseerd in sjamanen, indianen, aboriginals en meer. En ik werk al sinds heel lang met gidsen en krachtdieren.

Nou, zo gezegd, zo gedaan. Ik heb stencils gemaakt voor op onze open dag laatst. Twee mensen meldden zich meteen aan. Verder bleef het lang stil. Ik begon al te twijfelen of het wel een goed idee was. tot er zich in één week tijd negen mensen aanmeldden.
Ik heb zelfs mensen nee moeten verkopen die zich later nog wilden aanmelden. de groep zou anders te groot worden. 10-11 mensen per groep is meer dan genoeg.

Naarmate de dag naderde had ik nog steeds geen flauw idee wat ik zou doen die avond. Tot ik gister middag een soort draaiboek gemaakt heb (bij mij is dat vaak laatste minuut werk, dan heb ik ook de meeste inspiratie). Dat draaiboek had ik net zo goed niet kunnen maken, de avond verliep anders dan ik verwachtte, maar dat gaat bij ons altijd zo…(en dat is ook het mooie van dit soort werk, zo blijft het boeiend en oprecht).

Er waren buiten Norma en ik elf mensen aanwezig. Enkele kende ik al uit de praktijk, maar er waren er toch verschillende die ik nog niet kende, zelfs uit België waren er mensen gekomen. Allemaal viavia (de geesthelpers hebben het altijd goed met ons voor, zo blijkt).

Ik was aanvankelijk nog wat gespannen, ik was op het nippertje op tijd. Norma was al eerder in de praktijk, ik moest dochterlief nog ophalen van de trein en die had zoals normaal weer flinke vertraging.
Ik kwam dus wat gehaast binnen.
Maar goed, na een rondje voorstellen en wat informatie van de mensen of ze al ervaring hadden met krachtdieren of geesthelpers (gidsen, engelen enz).

Ik ben begonnen met smudgen, het reinigen van de mensen en de ruimte met salie, daarna volgde een aarde meditatie, om goed contact te houden met Moeder Aarde. Spiritualiteit is bij mij niet alleen zweverig, maar ook heel aards. Deze meditatie hakte er al goed in bij sommigen. Er waren mensen die hier nog geen ervaringen mee hadden. Het was wel voor iedereen wel een prettige ervaring.

Na het contact leggen met Moeder Aarde hebben we ervaringen gedeeld en een krachtdier kaart en een Moeder Aarde kaart getrokken. Deze twee kaarten vulden elkaar aan. Ik heb toen bij iedereen een reading gedaan aan de hand van de kaarten. Wat het dier op de kaart hen zeggen wilde en wat de aanvullende Moeder Aarde kaart er aan toe te voegen had. Ik stond versteld van mezelf. De informatie kwam als een waterval en iedereen stond versteld bij hetgeen ik ze vertelde. Veel inzichten zijn toen duidelijk geworden.

Om alles een beetje te laten bezinken hebben we even een thee pauze gehouden.

Na de pauze een meditatie voor het innerlijk lied, hierbij kwamen ook krachtdieren aan te pas (terwijl ik dat bij deze meditatie nooit doe, daar heb ik andere meditaties voor, maar ja zoals gezegd, niets loopt op zo’n avond volgens plan).
Een van de mensen, een hele goede kennis en een van mijn eerste cliënten had bij de kaarten ook de trom getrokken. Hij is muzikant (indiaanse en afrikaanse muziek) en bood aan om met mijn Bear Drum de meditatie te begleiden. Norma begleidde het met de indianenfluit.
De meditatie ging soepel over in een dreamtime healing. Norma met de fluit, Hub met de Bear drum en ik met de didgeridoo.

Deze dreamtime healing was ook een zuiver intuïtief gebeuren. Ik heb iedereen met mijn didgeridoo op verschillende plekken behandeld.

Na afloop van de dreamtime healing heerste er een serene rust in de ruimte. Iedereen was duidelijk onder de indruk, inclusief ikzelf. Iedereen heeft zijn of haar krachtdier ontmoet en sommigen hebben ook een boodschap mogen ontvangen.

Er zijn veel dingen in gang gezet bij de mensen, ik heb ze ook op het hart gedrukt contact met mij op te nemen als er iets is waar ze op dat moment geen raad mee weten.

Het idee kwam (weer spontaan ingegeven door mijn geesthelpers???) om dit een regelmatig terugkerende gebeurtenis te maken. In het voorjaar of de zomer willen we het bos in gaan. Dit hebben we vroeger al enkele keren gedaan.

Het was voor iedereen een geslaagde avond en iedereen ging met een voldaan gevoel naar huis.

Voor mij was deze avond extra bijzonder omdat normaal doet Norma de readingen bij de mensen en ik vul hier en daar wat aan. Deze keer was het geheel mijn ding en het ging super. Ik ben ook weer een stuk gegroeid gisteren.

Vandaag ben ik onderweg veel tekens en signalen tegengekomen van mijn helpers. Mijn dank hiervoor.

Nou Isabelletje, een heel verhaal maar ik ben blij dat ik het op heb kunnen schrijven.
Knuffels, Frank